TIR.gportal.hu ahol a kamionok laknak!!
TIR.gportal.hu ahol a kamionok laknak!!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
hirlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
g-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
utolsó frissítés

2007. 03. 10.

 
történelem / history

Mi is a kamion? Az 1900-as évek elejéig a lovaskocsial való szállítás volt a leggyakoribb, azóta a haszonjárművek óriási változáson mentek át. A XX.században a tudományos és műszaki ismeretek rohamos fejlődésének köszönhetően fejlett kamionok és más modern szállítási eszközök alakultak ki.

Transemex  

Az Emex Nemzetközi Szállítmányozási Kft 1990-ben Budapesten alakult azzal a céllal, hogy hagyományos európai közúti szállítmányozás mellett fő piaci célként törökországi, bulgáriai, görögországi és közel-keleti területekre tevékenykedjen.


1992-ben megalakult a Transemex Nemzetközi Fuvarozási Kft., így mód nyílt arra, hogy alvállalkozók igénybevétele mellett - nagyobb hatékonyság érdekében - saját gépjárműparkkal rugalmasabban, gyorsabban szolgáljuk ki megbízóinkat.

A megbízói igények folyamatos növekedése arra ösztönzött minket, hogy 2002-ben  Transemeks Uluslararası Nakliyat ve Dış Ticaret Ltd.Şti.néven Isztambulban létrehoztuk az Emex Csoport harmadik tagját.

Üzletpolitikánk: megbízhatóság, rugalmasság, gyorsaság.
A személyes kapcsolattatáson alapuló szolgátatás párosul versenyképes díjakkal.

Tagja vagyunk a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE), a Magyar Szállítmányozói és Logisztikai Szolgáltatók Szövetségének (MSZLSZSZ), a Török Nemzetközi Fuvarozók Egyesületének (UND), a Török Nemzetközi Szállítmányozók Egyesületének (UTIKAD) és a Szállítmányozó Szövetségek Nemzetközi Föderációjának (FIATA).


                                                                

  

Szolgáltatásaink

 

  • nemzetközi szállítmányozás

  • nemzetközi közúti fuvarozás

  • raktározás

  • teljeskörű vámügyintézés

  • átrakás, árukezelés

  • belföldi ki- illetve beszállítás

  • disztribúció


Gépjárműparkunk műszaki jellemzői:
 

  • Járműveink normája EURO III-as, átlagkora 1 év.
  • Pótkocsijaink rakodómagassága az Euro-Mega szabványnak megfelelően 2,85 ill. 3,00 m
  • Összes járművűnk GSM mobiltelefonnal ellátott.
  • Gépjárművezetőink ADR (veszélyes áru szállítás) igazolvánnyal rendelkeznek.
  • Járműveink speciális és széles rakomány szállítására alkalmasak.
  • Érzékeny áru szállítására vonatkozó okmányokkal rendelkezünk.
  • Nemzetközi és belföldi szállítások lebonyolításához 3,5 tonnás, 40 m3 hasznos rakterű expressz kisteherautókkal rendelkezünk.
  • Nemzetközi és belföldi szállítások lebonyolításához 24 tonnás, 97, 100, 115 m3 hasznos rakterű járművekkel rendelkezünk.
  •  

    A Hungarocamion Rt. története:

     

     

    1948 - A VOLÁN állami fuvarozási vállalat megalapítása.

    1966 - Megalakult a Hungarocamion.

    1994 - Waberer György társaival privatizálja a Volán Tefu Rt.-t. Újjászervezi, portfolióját logisztikai szolgáltatásokkal bővíti.

    1999 - A Volán Tefu Rt. akvizíciói.

    2001 - A Volán Tefu Rt. és a MÁV Rt. Megalapítja a Budapesti Intermodális Logisztikai Központot az az a BILK-et.

    2002 - A Volán Tefu Rt. megvásárolja a Hungarocamion Rt.-t,

    2003 - A Volán Tefu felveszi a Waberer’s nevet, és bevezetik a WABERER’S OPTIMUM SOLUTION egyedi ügyfél-kiszolgálási rendszert.

    2004 - A Volán Tefu Rt. jogutódjaként megalakul a Waberer’s Holding Logisztikai Rt., amely átveszi a cégcsoport irányítását. A Waberer’s Holding partnerei kapcsolatba lép az AIG New Europe Founddal. Cégalapítások az EU-ban, újabb akvizíció Magyarországon. A BILK Logisztikai Rt.-ben átadják a 100 ezredik logisztikai raktárt. És ebben az évben a Waberer’s cégcsoport az év vállalata.

    2005 - Szlovákiában logisztikai cég alapítása. Továbbiak előkészítése, Nagy-Britanniában Belgiumban, Francia és Németországban. A Waberer’s csoport Magyarország és Kelet-Európa piacvezető logisztikai szolgáltatója, Európában 19.-ik a vállalat. A Waberer’s Holding Logisztikai Rt. által irányított cégcsoport 30  magyarországi és külföldi vállalatból áll, amelynek legfontosabb részei a  Hungarocamion Rt., A BILK Logisztikai Rt. és a Royal Sped Rt. A Waberer’s Csoport támogatja a Magyar Gyermekmentő Szolgálatot, a közlekedésmérnöki és szállítmányozási felsőoktatást.  

     

     

    Horváth Rudolf Intertransport Kft. története:

     

     

     

    Az 1995-ben alakult Horváth Rudolf Intertransport Kft. Saját tulajdonú gépjármű parkkal rendelkezik, s évek óta dinamikusan növeli mind árbevételét, mind, pedig saját tőkéjét.

     

    A cég főbb tevékenységi körei:

    Belföldi és nemzetközi szállítmányozás, közvámraktári szolgáltatás, vámügyintézés, szervíz tevékenység.

     

     

    Célunk ügyfeleink igényeinek maradéktalan kiszolgálása magas szintű szakmai színvonalon, s a speditőri szolgáltatásokkal az ellátási lánc EU normák szerinti megvalósítása a térségben. A vállalatvezetés, vállalatirányítás központjába a minőséget helyeztük, így az ISO 9001: 2000 szabvány szerint működtetett minőségirányítási rendszer által felügyelt folyamatok és fejlesztésük biztosítják, hogy vevőink igényeinek és a piaci kihívásoknak maradéktalanul megfeleljünk.
    Fő ismérvei cégünknek a jó hírnév, a gyorsaság, a pontosság, a megbízhatóság és ügyfeleink teljes körű kiszolgálása.
    Megbízóink érdekeit szem előtt tartva, szakértői háttérrel támogatott, hosszabb távú, kölcsönös előnyökön alapuló üzleti kapcsolat kialakítására törekszünk. Társaságunk tagja a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének, a NIT Hungary-nek, a Heves Megyei Iparkamarának, valamint a Magyar Logisztikai Egyesületnek.

    Fel. 

     Man:

    Az úttörő szellem már a kezdetektől is az MAN mérnökeinek ösztönzője volt - és ez már több mint egy évszázada tart. A haladás erős motorjának Rudolf Diesel úttörő és zseniális találmánya, a dízelmotor bizonyult, melyet Diesel 1893 és 1897 között valósított meg az MAN-nél.
    Az új errőforrás nemcsak az addig megszokott gőzgépeket helyettesítette, hanem valamennyi gyártó számára lehetővé tette és irányadója volt a haszongépjárművek, később pedig a személyautók építésének is. Az ezután következő tehergépjármű fejlesztési eljárást az MAN immár 85 éve vezeti és alakítja. A sikersztori tele van olyan forradalmi újításokkal, mint a direkt befecskendezés, a turbófeltöltő és a töltőlevegő-hűtő. Történelem, amelyet az MAN napról napra következetesen tovább ír.

    • 1897: Rudolf Diesel az MAN-nél kifejleszti a világ első teljesen üzemképes dízelmotorját.
    • 1915: Elkészül az első MAN-Saurer teherautó.
    • 1917: Az első MAN autóbusz szolgálatba áll a Bajor Királyi Postánál.
    • 1923: A világ első közvetlen befecskendezésű dízelmotorja, egy évvel később már szériagyártású MAN teherautókban.
    • 1951: Az első német tehergépkocsi turbófeltöltővel.
    • 1955: Az MAN-művek megalapítása Münchenben.
    • 1971: A Büssing-Automobil átvétele.
    • 1996: Európa legerősebb szériában gyártott tehergépjármű sorozata: MAN F2000 V10-dízelmotorral, 441 kW (600 LE) teljesítménnyel.
    • 2000: A Trucknology Generation járműsorozat hivatalos bemutatója.
    • 2001: TGA a 2001-es év kamionja (Truck of the Year 2001).
    • 2005: MAN GTL járműsorozat hivatalos bemutatója.

       

     

    Fel.

    Daf:

    A DAF Trucks N.V. leányvállalat teljes jogú tulajdonosa az észak-amerikai PACCAR Inc. A DAF Trucks alaptevékenysége a könnyű-, közepes és nagy teljesítményű haszongépjárművek fejlesztése, gyártása, forgalmazása és értékesítése. Az alaptevékenység egy másik részét az Egyesült Királyságban működő szintén PACCAR Inc. leányvállalat, a Leyland Trucks Ltd. végzi. Az angliai cég a könnyű haszongépjárművek gyártására, forgalmazására és értékesítésére koncentrál. Teljeskörű szerviz áll az összes DAF és Leyland termék mögött.

    A DAF Trucks számos terméket gyárt harmadik fél számára a futóművektől a komplett motorokon át az autóbusz fülkékig. Ezen kívül speciális járműveket, munkagépeket és generátorcsoportokat állít elő.

    A DAF elve a „Rendelésre gyártás”. Ez azt jelenti, hogy egyéni megrendelői kívánságra gyártják le az összes járművet, de a műveletet csak akkor kezdik el, ha a megrendelés az ügyféltől megérkezett. Ez nagyon fontos, mivel a DAF tízezres nagyságrendben gyártja az egyéni megrendelői specifikációkat és a szállítási követelményeket egyaránt kielégítő, különféle járműváltozatokat.

    Számunkra az ügyfél a legfontosabb. A kiinduló pontot az alacsony kilométerköltségek, a kitűnő minőség, a vezetői kényelem, az alacsony üzemanyag fogyasztás, a minimális káros környezeti hatások és a magas szállítási hatékonyság jelenti.

    A DAF Trucks létesítményei Hollandiában, Eindhovenben és Belgiumban, Westerloban találhatók. A jó hatékonyságnak és a közvetlen kapcsolatnak, de mindenekelőtt a teherautók iránti elkötelezettségének köszönhetően, a vállalat komoly piaci pozíciót vívott ki magának az európai versenyben.

    Fel.

    Renault:

     

    Az 1991-ben alapított Delta-Truck Kft. a Renault Trucks hivatalos magyarországi márkakereskedése. A cég sikerességét mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy ez alatt a 11 év alatt sikerült elérniük, hogy a magyarországi belföldi és nemzetközi fuvarozással foglakozó cégek számolnak velük. Legyen szó 3,5 -40t közötti új, vagy használt haszongépjármű, félpótkocsi vagy billencs vásárlásról, haszonjárművek felépítményezésről, szervizelésről, alkatrészvásárlásról, vagy haszongépjármű bérletről. Az előző felsorolásból is kitűnik, hogy cég sikere az általuk kínált termékek és szolgáltatások sokszínűségében, színvonalában rejlik. Mindezek célja, hogy minél gyorsabban, takarékosabban, vagyis hatékonyabban tudja elvégezni fuvar-, illetve szállítási feladatait a vásárló.

    Csak kiváló minőségű termékeket forgalmaznak.

    RENAULT haszongépjárművek

    A Renault Trucks fejlesztőmérnökei a gazdaságosság és a megbízhatóság mellett, egyre nagyobb figyelmet szentelnek biztonság és a kényelem javításának. Időről-időre olyan eredeti ötletekkel állnak elő, amelyeket a konkurencia elismer, sőt később alkalmaz is. A Renault termékpaletta szinte minden fuvarfeladat elvégzéséhez kínál alternatívát.

    KÖGEL, CARNEHL félpótkocsik

    Miért ez a két márka?
    - jó ár-érték arány
    - kiterjedt garanciális feltételek
    - rövid szállítási határidő
    - széles termékkínálat

    Szolgáltatásaik középpontjában az vásárló igényei állnak - ISO 9001.

    Használt járművet beszámítani, gyorsan finanszírozást intézni, különböző futamidőre ingyenes Casco-t adni, kedvezménnyel alkatrészt árusítani mindenki tud. Ezek ma már alapszolgáltatásnak számítanak. Önnek ez elég?
    A hazai piacon egyedülálló
    Biztonságos Fuvarozás Szolgáltatáscsomagot azoknak a(z leendő) ügyfeleiknek fejlesztetták ki, akik szeretnének munkájukkal maguk is kiemelkedni a középszerűség egyhangúságából. A csomag a következő szolgáltatásokat tartalmazza:

    - Cserejármű (bérlet) akár azonnal
    - 24 órás szerviz
    - Teljes körű mentés
    - Szervizbon üzemanyagkártyával vagy 2-3 év ingyen CASCO*
    - Teljes futamidőre ingyen CASCO**

    * Új vagy használt haszonjármű (1997. 01. hónál nem öregebb) vásárlásakor szervizbont, a vételár 1,5%+Áfa értékben adnak ajándékba, amely csak a Renault Delta-Truck Kft. telephelyein váltható be.A CASCO választása esetén bonitás vizsgálat szükséges.
    **Új pótkocsi vásárlása esetén, bonitás vizsgálattal.

    A fentiek csak a Delta-Truck finanszírozási rendszerén keresztül vehetők igénybe.

    (2001. december 14-e óta működik cégünknél az ISO 9001 minőségügyi rendszer)

    Csak magasan kvalifikált, ügyfélorientált gondolkodású szakembereket alkalmaznak.

    Amellett, hogy gondosan megválogatják munkatársainkat, nagy gondot fordítanak további munkatársak képzésére és fejlődésükre is. Legalább ennyire fontos számunkra a cégen belüli csapatszellem folyamatos építése is, mert tudják jól, hogy a jó munkahelyi hangulat nagymértékben növelheti az egyéni teljesítményeket. A dolgozóik sikeressége, önmagukkal való elégedettsége pedig, mint egy hatalmas mosoly a világra, vagyis ÖNRE is kisugárzik.

     

     

    Fel.

    Scania:

    A vállalat, amelyet ma Scania néven ismer a világ, az 1891-ben alapított vasúti jármügyár (Vagnfabriks- Aktiebolaget i Södertalge) és a tíz éwel később bejegyzett malmői gépgyár (Maskinfabriks-Aktiebolaget Scania i Malmö) egyesítéséből született 1911-ben. Közel hat évtizedig szerepelt a két alapítóra emlékeztető Scania-Vabis felirat a koronás griffel díszített Iánckerekes emblémán. Ezt követően 1969-ben Iétrejött a Saab-Scania csoport, a svéd repülőgépgyár (SAAB) és a Scania-Vabis AB összeolvasztásából, majd negyedszázaddal később, amikor felbomlott ez a házasság, már egyedül csak a Scania neve jelenik meg a társaság címerében. Az alapítás óta eltelt 110 év alatt több mint egymillió gépjármű, tehergépkocsi és autóbuszalváz készült a cég gyáraiban. A világ egyik vezető nehézjármü- gyártója hasonló dicsőséget szerzett az ipari és hajómotorok gyártása terén is. Európa és Latin- Amerika 13 gyárában és összeszerelő üzemében 26 000 Scania alkalmazott dolgozik. A cég évi gyártási kapacitása több mint 56 000 darab 16 tonna feletti tehergépkocsi és autóbusz. A kéthenges, 12 lóerős, 1,5 tonnás szállítókapacitású teherautótól a moduláris felépítésű járművek kifejlesztéséig. Malmőben a MaskinfabriksaktieBolaget Scania kéthenges, 12 lóerős, 1,5 tonnás szállítókapacitású teherautót gyártott. Ezzel egyidőben Södertäljében a Vagnfabriks-Aktiebolaget (Vabis) megkezdte 9 lóerős teherautójának tesztelését.

    • 1902: Malmőben a MaskinfabriksaktieBolaget Scania kéthenges, 12 lóerős, 1,5 tonnás szállítókapacitású teherautót gyártott. Ezzel egyidőben Södertäljében a Vagnfabriks-Aktiebolaget (Vabis) megkezdte 9 lóerős teherautójának tesztelését.

    • 1911: A két vállalat - a malmői gépgyár és a södertäljei vasúti járműgyár - egyesült, a Scania-Vabis felirat évtizedekig őrizte mindkét alapító nevét.

    • 1926: A teherautókba egy teljesen új, Jonas Hesselman által tervezett és bemutatott karburátoros motort építettek be. Az új motor gázolajjal is működtethető volt, ami jelentősen csökkentette a működési költségeket.

    • 1936: Bemutatták az első saját fejlesztésű 120 lóerős dízelmotort, amely rendelhető volt benzines (140 lóerős) és Hesselman motoros (115 lóerős) változatban is.

    • 1945: Az alternatív üzemanyagok használatában szerzett tapasztalatok továbbfejlesztésének és a hadiipari felhasználásra szánt moduláris felépítésű járművek kifejlesztésének időszaka.

      Következett a közvetlen üzemanyag befecskendezésű motoroktól a 9 literes motorok bevezetéséig.

    • 1949: A közvetlen üzemanyag befecskendezésű motorok akár 20 százalékot is elérő üzemanyag megtakarítást eredményezte

    • 1951: A Scania-Vabis az általa gyártott vasúti sínautókban próbálta ki az első turbófeltöltéses diesel motorokat.

    • 1963: Az immár sorozatban gyártott, 11 literesre bővített motorával a Scania átlépte a bűvös 200 lóerős határt (205 lóerő). A motorokon túl a 60-as évek fejlesztései a rakomány terhelés megfelelő elosztására is irányultak, figyelembe véve az összes lehetséges útviszonyt.

    • 1966:A Scania egyesült a Saab-al és a Vabis név használatát megszüntették.

    • 1971: Új sebességváltó széria jelent meg és újabb öt év múlva már kifejlesztették az automata sebességváltót, valamint a hátsó légrugós felfüggesztést is.

     

    • 1977: Megjelent az 1969-es (350 lóerős) 14 literes V8-as turbófeltöltéses dízel motor új változata, a később legendássá vált V8-as, amely az utak királya imázs kialakításához nagymértékben hozzájárult

    • 1980: A Scania 2-es széria bevezetése, amelynél a moduláris rendszerben háromféle motor, három különböző alváz és négy fő vezetőfülke típus segítette a vevők igényeinek kiszolgálását. A 80-as évek teherautó gyártása az elektronika térhódítását tükrözte: a számítógép vezérlésű sebességváltó (CAG), az elektromos blokkolásgátló (ABS), az elektromos üzemanyag befecskendezés (EDC) megjelenése és elterjedése erre az időszakra tehető. Természetesen a motorteljesítmények is folyamatosan növekednek, a CAG bevezetését (1983) követően bevezetett 9 literes új motorok 250 és 280 lóerős teljesítménnyel bírtak.

    Következett a SCANIA Hungária Kft jogelődjének, az André Central Europe Kft-nek megalakulásától napjainkig.

    • 1990: SCANIA CV AB és a svájci André & CIE S.A. Magyarországra szóló importőri megállapodást írt alá. Az év végén megalapították a SHU jogelődjét, a svájci tulajdonú ACE Kft-t.

    • 1991: Az új töltőlevegő hűtéses motor, az aerodinamikai szempontok figyelembe vételével kialakított Streamline fülke és a sebességváltók új generációja mind a gazdaságossági mutatók javítását szolgálták.

    • 1995: Előző évben a SCANIA CV AB megvásárolta az André & CIE S.A. részesedését, a Cégbíróság március 1-én bejegyezte a Scania Hungária Kft-t.

    • 1998

      A SCANIA új magyarországi központját 1998. január 1-én adták át Biatorbágyon.

    • 2000: A klasszikus V8-as motor teljesen megújult formában került a piacra, míg a következő évben a Scania bemutatta magas nyomású befecskendezéssel kialakított (HPI) 12 literes töltőlevegő hűtésű motorját.

    • 2002: A hannoveri IAA kiállításon a Scania bemutatta új "csőrös" teherautó koncepcióját és az új Irizar PB luxus turistabuszt. A Scania Hungária zöldmezős beruházásként megépíttette lébényi kirendeltségét.

    • 2005: A Scania cég ebben az évden kiadta legújabb szériáját a mi a "régi" Scaniákhoz hasonlít de azért mégse. Az alvázon, a fülkén és a hajtásláncban történt számos finomítás eredményeképpen az új R-széria nagyobb hasznos rakodósúlyt, teljesítményt, kedvezőbb üzemanyag fogyasztást és megbízhatóságot nyújt. A háromféle tágas, és jól felszerelt hálófülke különböző tetőmagassággal, felszereltségi szinten és tároló lehetőségekkel rendelhető, melyek kielégítik mind a helyi és nemzetközi, mind a transzkontinentális fuvarozás igényeit.

     

     

    Fel.

     

    számláló
    Indulás: 2004-10-23
     
    óra
     
    chat
    Név:

    Üzenet:
    :)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
    névnap
     
    partner oldalak
     
    bannerek

    Enveco Free Stat 

     

    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal