TIR.gportal.hu ahol a kamionok laknak!!
TIR.gportal.hu ahol a kamionok laknak!!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
hirlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
g-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
naptár
2014. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
utolsó frissítés

2007. 03. 10.

 
érdekességek / curiosity

Jön Az XXl!

A világ első tehergépkocsiját 1896-ban készítette a Daimler-Motoren-Gesellschaft, az akkoriban még a Stuttgart melletti, ma már a városhoz tartozó Cannstattban. A másfél tonnás, ló nélküli kocsit a hátsó tengely mögé épített kéthengeres, 4 lóerős teljesítményű Phönix motor hajtotta. A teherszállító járművek ereje, sebessége, biztonsága és kényelme az óta a sokszorosára nőtt, csakúgy, mint a közúti szállítás aránya, amely újabb forradalmi lépés előtt áll, hiszen a forgalom robbanásszerű fejlődésére lehet számítani. Szakértői tanulmányok szerint a következő tíz évben másfélszeresére nő a kamionokkal szállított áruk mennyisége, ez pedig nagyobb és hosszabb szerelvények építését teszi szükségessé. A műszaki megoldásnál már csak a törvényi változtatások nehezebbek, hiszen több oldalról is támadják a tervezetet. A harmadik évezredben a meg növekedett igényeket már nem lehet a kamionok számának növelésével kielégíteni. A légi közlekedéshez hasonlóan közúton is nagyobb kapacitású járművekre van szükség. Az XXL méretűnek jelzett vontatmányok hossza 25, 5 méter, összgördülő tömege, pedig 60 tonna lenne. Az ellenzők tábora szerint a nehezebb kamionok tönkreteszik az utakat, a mamutok fejlesztését támogatók, pedig azt bizonyítják, hogy a vontatmányok a jelenlegi öt helyett nyolc tengelyen gördülnének, így nem jut nagyobb terhelés az utakra, miközben 20 százalékkal kevesebb lenne az egy tonnakilométerre eső üzemanyag-fogyasztás, és ezzel arányosan a károsanyag-kibocsátás. A XXL modellek készek, menetrendszerű közlekedésüket már csak jogi sorompók akadályozzák, ám várhatóan ezek hamarosan felemelkednek, és elindulhatnak a kamionjumbók, amelyek már az újjáépülő selyemúton is közlekednek majd. A több mint tízezer kilométeres táv megtétele egyelőre még embert és gépet próbáló vállalkozás, ám az egykori karavánút kiépítése meggyorsítja a közlekedést Európa és Ázsia között. Az elmúlt negyedszázadban már többször is megpróbálták törvényi szabályozással tehermentesíteni a közutakat, ám korlátozó intézkedések ellenére is tovább nőtt a közúti szállítás részaránya, amely Európában már több mint 70 százalékos. A kevésbé rugalmas vasút miatt a személy- és áruforgalom a közútra terelődött, pedig a kormányzatok mindent megpróbáltak, hiszen az egyre gyorsabb tempójú autópálya-építések és -felújítások ellenére környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági szempontból is kritikussá vált a közúti közlekedés állapota. Az utak védelmében először a nehéz teherautók tengelynyomását korlátozták, és a túlterhelt járművek vezetőit már évtizedek óta szigorúan büntetik. Közben a járművek és motorok fejlődésének köszönhetően nemcsak komfortjuk, hanem biztonságuk és sebességük is nőtt, ezért a következő lépcsőben környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági megfontolásokból 90 km/órára maximálták a nehéz-teherautók tempóját. Ám hiába a jogi korlátozás: a találékony vezetők megtalálják a megfelelő szakembert az elektronikus határolók feloldására, sokan még a digitális menetíró, vagyis a tachográf manipulálásától sem riadnak vissza. A közelmúltban éppen ilyen tapasztalataikat ismertették osztrák rendőrök egy közlekedéstudományi konferencián, ahol külön kiemelték a magyarok leleményességét. Pedig kockáztatni veszélyes, hiszen egy fuvarozócég működéséhez nélkülözhetetlen okmányt, az Európai Unió országaiba szóló útvonalengedélyt vonhatják meg, a jármű forgalmi engedélyéről már nem is beszélve. Az egyre több országban bevezetett útdíjak miatt is egyre többször számíthatnak az autósok, különösen a kamionosok kényszerű megállásra, bár a műholdas és mikrohullámú rendszerekkel erre egyre kevesebbszer lenne szükség, ám a bliccelők és ügyeskedők miatt a hatóságok növelik az ellenőrzések számát és szigorát. A nehézteherautó-vezetők kötelező pihenőidejének betartatása mellett a munkaszüneti és ünnepnapokon bevezetett kamionstop is az áruk mozgását lassítja, ezért a szombati napokon is engedélyeznék a nehéz-teherautók közlekedését, a magyarázat szerint ez az intézkedés a közlekedés biztonságát növelné.

Fel.

Országuti szerelvények

Az országúti szerelvények a világ legnagyobb teherautói, amik voltaképpen gumikeréken guruló vonatok, mert a nyergesvontató, az úgynevezett kamion, több pótkocsit is vontathat. Ezek a kamionok nagyrészt Ausztráliában jellemzőek. Hiszen, hol máshol is közlekedhetnének ezek az országúti szerelvények másnevén a Road Train-ek, mint a 7,7 millió négyzetkilométernyi területű földrészen. A vasúthálózat nem túl sűrű Ausztráliában, így már régóta a közúti forgalom dominál. Hatékonyabbá tételének legegyszerűbb módja, pedig a vontatójárműhöz kapcsolt egy, két vagy akár három utánfutó. A vontatók többnyire az USA-ból származnak, néhány módosítással: jobboldali kormányzásúak légszűrőjük torka nagyon magasan van, hogy minél kevesebb port és homokot szívjon be, a szerelvény oldalain pedig rengeteg tartalék üzemanyagtartályt helyeztek el. A motor teljesítménye gyakran eléri az 550 lóerőt, a vontató orrára többnyire masszív védőrácsot szerelnek, amely a hűtőt és a fényszórókat védi egy esetleges ütközésnél. Ezek a szerelvények gyakran elérik az 50 méteres hosszúságot, a rekordot az Unirersal Transport Operation Western Star-jai tartják, amelyek szünet nélkül ingáznak McArthur River ónbányái és a Bing Bong kikötő között. A 8x6-os vontatók három utánfutót húznak, amelyek összesen 28 tengelyn és 110 keréken gördülnek, a megrakott szerelvény teljes tömege elérheti a 250 tonnát.

Fel.

Energiaforrás

Az első haszonjárművek gőz- ,villany vagy benzinhajtásúak voltak, a maiak többsége viszont dízelhajtású. Az első kielégítően működő dízelhajtású közúti járművek az 1920-as években jelentek meg. A dízelmotorok egyaránt igen jól használhatóak a nagy teljesítményt követelő munkákra és a kis sebességgel is elvégezhető feladatokra, ezért használják őket például a városi taxikban és az autóbuszokban. Az 1920-as évek végére visszaszorult a gőzhajtású közúti jáművek gyártása. Ezeknek a járműveknek az volt a legfőbb hibájuk, hogy nem tudtak rögtön elindulni, némi idő kellett ugyanis a víz forrásáig és a gőz kifejlődéséig. Az akkumulátorral táplált járművek viszont azonnal elindulhattak. Az akkumulátorok hibája azonban az volt, hogy hamar kimerültek, ezért a villanyhajtású járművek nem tehettek meg nagyobb távolságokat, és az akkumulátorok teljesítménye nem volt elegendő nagyobb teherautó vagy autóbusz meghajtására. Jóllehet az akkumulátorok és a villanymotorok hatásfoka egyre javult, az adott méretű akkumulátorban tárolható energia mennyiségének még sokat kell növekednie ahhoz, hogy a villamos meghajtású gépjárművek valamely típusa a hagyományos járművek helyébe léphessen. A mai teherautók félautomata erőátviteli rendszerének összetevői: 12 fokozatú sebesség váltó, számítógép, sebességválasztó, műszerfali kijelző, pneumatikus sebességváltó, elektronikus kuplung. A dízelmotor részei közé tartoznak a motortömbben fel-lejáró dugattyúk, dugattyúrudak kötik össze őket a forgattyústengellyel, így működtetik a motort. A dugattyúk fel- és lefelé mozgását a forgattyústengety a lendítőkerék forgómozgásává alakítja át. Ez adja tovább a motor erejét. A befecskendezőfúvóka adagolja a motorba a tüzelőanyagot. Az olajteknőben összegyűlő motorolaj folyamatosan keni a motort. A hűtő és a hűtőventilátor megakadályozza a motor túlmelegedését.

Fel.

 

Adatmagyarázat egy fiktív alvázszám alapján.

  • Legyen mondjuk Pl.: Rába U26 256 6488060062.

  • Rába: gyártó

  • U26: a típus, és a terhelhetőség tonnában

  • 256: a motor teljesítménye Le-ben

  • 64: 6x4-es kerékképlet, azaz duplahúzós

  • 8806: gyártási év, hó

  • 0062: a sorozat 62. számú autója

Gondolom mindenki, érti!!!! :)

Fel.

Speciális járművek

A betonkeverő: Régen még a nagyobb építkezéseken is kézzel vagy kicsi betonkeverővel keverték össze a homokot, cementet és a meszet, ha betont vagy habarcsot készítettek. Ma készbetonnal dolgoznak, amelyet betonszállító teherautó hoz az építkezési területre. A folyékony készbetont az adagoló tölcséren keresztül át töltik de, a betonszállító teherautó dobjába amit állandóan a (régi kamazoknál egy benzines motor a moderneknél már hidraulikus) motor forgatja, ezáltal a beton nem köt meg, és a felülete nem keményedik meg. A készbetont az ürítő berendezés csúszdáján át lehet az építkezésen leereszteni.

A billencs: A billenős teherautót megtöltik a kitermelt, földel, amelyet egy lerakóhelyre szállítja, és kiüríti. A vezető a fülkétől egy kallantyúval todja mozgásra bírnia a billenő berendezést. A dugattyú fölfelé mozog, ezzel a rakodó felületet elöl magasabbra, nyomja, és rajta lévő föld vagy törmelék hátul lecsúszik.

Fel.

VEZETÉSI ÉS PIHENŐIDŐRE VONATKOZÓ ELŐÍRÁSOK:

Fogalmak:

Megszakítás: legalább 15 perces időtartam, mely alatt a gépjárművezető szabadon rendelkezhet az idejével.

Pihenőidő: legalább 1 órás időtartam, mely alatt a gépjárművezető szabadon rendelkezhet az idejével

Hét: hétfő 0.00 óra és vasárnap 24.00 óra közötti időtartam

Nap: 0.00 óra és 24.00 óra közötti időtartam

Vezetési időszak: a napi munkaidő kezdetétől a legalább 8 órás pihenőidő végéig tart 24 ill. 30 óránál rövidebb lehet, de hosszabb nem (ld. napi pihenőidőnél)

Vezetési idő:

Naponta: Két napi, ill. napi és heti pihenőidő között nem haladhatja meg a 9 órát. Hetente 2 alkalommal 10 órára hosszabbítható

Hetente: 56 óra, mivel a hatodik vezetési időszak után kötelező heti pihenőt beiktatni. Nemzetközi, nem menetrend szerinti személyszállítás esetén 65 óra, mivel a tizenkettedik vezetési időszak után kötelező heti pihenőt beiktatni. Kéthetente: 90 óra (bármely egymást követő két héten)

Megszakítások: Minden 4,5 órás vezetési időszakot 45 perc olyan szünetnek kell követnie, amikor a járművezető szabadon rendelkezik az idejével. A 45 perc felosztható 2 vagy 3 legalább 15 perces részre. (A 15 percnél rövidebb megszakítás beleszámít a vezetési időbe, valamint minden 45 perc megszakítás teljesítése után ismét 4,5 óra vezetési idő következhet.) Megszakításnak minősülhet több vezetővel közlekedő jármű esetén a jármű haladása közben nem vezetéssel töltött idő, a várakozással töltött idő, valamint ha a járművet útjának egy részén komppal vagy vasúton szállítják, az eközben eltöltött idő.

Napi pihenőidő:

- Minden 24 órás időszakban a járművezető számára legalább 11 egymást követő órából álló pihenési időszakot kell biztosítani. A pihenőidő hálófülkével rendelkező és parkoló járműben is eltölthető.

- A napi pihenési időszak egy héten (hétfő 0.00 óra és vasárnap 24.00 óra közötti időtartam) legfeljebb háromszor 9 egymást követő órára csökkenthető. A csökkentést a következő héten oly módon kell pótolni, hogy annak legalább 8 órás pihenési időszakot kell kiegészíteni.

- A napi pihenőidő 2 vagy 3 részre megosztható. Az utolsó rész időtartama legalább 8 egymást követő óra kell legyen. Az összes napi pihenőidő ekkor 12 óránál kevesebb nem lehet.

- Ha a járművet útjának egy részén komppal vagy vasúton szállítják, akkor a 11 egymást követő óra napi pihenési időszak egyszer, legfeljebb 1 órára, a be- vagy kiszállás idejére megszakítható. Ekkor a pihenési időszak – a megszakítással együtt – legalább 13 egymást követő óra kell legyen. Hálóhelynek a teljes pihenési időszak alatt a járművezető rendelkezésére kell állni. A kompon vagy vasúton eltöltött idő hálóhely rendelkezésre állása esetén a megosztott napi pihenő részének is tekinthető.

- Ha két vagy több járművezető áll rendelkezésre folyamatosan a jármű vezetésére, minden 30 órás időszakban minden vezetőnek legalább 8 egymást követő órán át tartó pihenőt kell tartania. A pihenőt mozgó járművön nem lehet megtartani. (Állandóan több járművezetőnek kell utaznia a járművön, ha bármely időpontban ez nem teljesül – pl. valamelyik járművezető egyedül közlekedik – a 24 órás ciklusra vonatkozó előírásokat kell betartani.)

Heti pihenőidő:

- Legalább 45 egymást követő óra. Legkésőbb a 6. napi vezetési időszak után, vagy a 6. munkanap után, vagy a 90 órás kétheti vezetési idő elérésekor meg kell kezdeni.

- Csökkenthető:

  • a.) legalább 36 egymást követő órára, ha a járművezető otthon, vagy a jármű telephelyén tölti el.
  • b.) legalább 24 egymást követő órára, ha a járművezető máshol tölti el. Minden csökkentést ugyanannyi órával pótolni kell. A pótlásnak legalább 8 órás pihenőidőhöz kell kapcsolódnia, és a harmadik naptári hét végéig kell megtörténnie.

Nemzetközi, nem menetrend szerinti személyszállítás esetén a heti pihenőidő átvihető a következő hétre, ekkor a heti pihenőidő:

- Legalább 90 egymást követő óra. Legkésőbb a 12. napi vezetési időszak után, vagy a 12. munkanap után, vagy a 90 órás kétheti vezetési idő elérésekor meg kell kezdeni.

- Csökkenthető:

  • a) legalább 72 egymást követő órára, ha a járművezető otthon, vagy a jármű telephelyén tölti el,
  • b) legalább 48 egymást követő órára, ha a járművezető máshol tölti el. Minden csökkentést ugyanannyi órával pótolni kell. A pótlásnak legalább 8 órás pihenőidőhöz kell kapcsolódnia, és a harmadik naptári hét végéig kell megtörténnie.

Az egyik héten kezdődő és a következő héten folytatódó heti pihenőidőt e két hét bármelyikéhez hozzá lehet kapcsolni.

Eltérés az előírásoktól: A közlekedés biztonságának veszélyeztetése nélkül, a személyek, jármű vagy rakomány biztonságának megőrzése érdekében, a megfelelő parkolóhely eléréséig lehetséges. Az eltérés módját és okát az adatrögzítő lap hátoldalára rá kell jegyezni.

Példák: - A vezetési idő lejárta előtt meg kíván állni a járművezető, de a kiválasztott parkolóban nincs szabad hely. Ekkor a pontos helyet és a szabad hely hiányát rávezeti az adatrögzítő lap hátoldalára, majd továbbmegy a következő parkolási lehetőségig.

- Baleset miatt torlódás alakul ki, és a lassú előrehaladás közben a járművezető túllépi a vezetési időt. A következő parkolóban meg kell állnia, és a rendkívüli eseményt rávezetni az adatrögzítő lap hátoldalára. Arra azonban figyelemmel kell lenni, hogy ha a lassú haladás miatt a következő parkolóhelyet várhatóan a vezetési idő letelte előtt nem fogja elérni a járművezető, akkor a vezetési idő lejárta előtt meg kell állnia.

- Útépítési munkák miatt torlódás alakul ki. Első alkalommal a járművezető túllépi a vezetési időt, rájegyzi az adatrögzítő lapra. Az indoklás a következő alkalommal (pl. másnap) már nem fogadható el, mivel a torlódás kialakulására előre számítani lehet.

Ha töbet akarsz tudni ettől is akkor

http://www.kff.hu/dokk/main/forum/cmi-18.88953=;DN-43.104973=18.93077;DN-43.40002=18.296958;DN-43.106640=18.106500;N=18.89453&67-296942=cc_click_single-283916&89446&

Fel.

 
számláló
Indulás: 2004-10-23
 
óra
 
chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
névnap
 
partner oldalak
 
bannerek

Enveco Free Stat 

 

Saját történeteim várnak, ha benézel. Írj véleményt, mert érdekel. Hamarosan: Kritika részleg :) Kattolj rám is!    *****    Te ki volnál egy korrupt túlvilágon? Lélek, angyal? Lázadó, csaló? A döntés a te kezedben van. Csatlakozz a játékhoz!    *****    PortálSzépítés - Sam-Aemy.Weboldala.Net - PortálSzépítés - Sam-Aemy.Weboldala.Net -PortálSzépítés-Sam-Aemy.Weboldala.Net    *****    Húsvét vasárnap és hétfõn egy kis minijátékkal vár a G-Portál História! Nézz be, játssz, érezd jól magad, és nyerj! :)    *****    Ragadj papírt, és rajzolj! Megéri, hisz sok KREDITET nyerhetsz vele! Akár pálcika ember stílusú rajzzal is nevezhetsz!    *****    Újra megnyílt a G-Portál Versenytár! Várunk titeket egy megújult weboldallal, versenysorozattal és még ezer dologgal!    *****    Egy tizenéves webmániás srác blogja, akit már 7 évesen rabul ejtett a weboldalkészítés! Ismerd meg, szólj be neki stb.    *****    DOLGOZNI AKARÓ ÉS DOLGOZNI TUDÓ SZAKÁCSOT AZONNALI KEZDÉSSEL FELVESZÜNK! RÉSZLETEKÉRT KATTINTSON! ÉTTEREM + PANZIÓ    *****    MINDEN MÉRTÉKBEN MANCHESTER UNITED! GYERE ÉS NÉZZ BE!    *****    Gyere és vegyél részt te is Magyarország egyetlen Darren Criss rajongói oldalán a HÚSVÉTI JÁTÉKOKON! :)    *****    Új köntösben pompázik a selenagomez.gp! Gyere és véleményezd a chatben! Új köntösben pompázik a selenagomez.gp!    *****    Egy blog, amit egy tizenéves lány ír. Nézz be!    *****    Kereskedelemben jártas,munkaerõt keresünk szolgáltatások értékesítésére, jutalékos rendszerben.Jelentkezés skype: inpill    *****    Rendszeres havi jövedelme lehet! Nincs belépési díj! Nincs havi díj! Nincs tagsági díj! Gyorsan katt. mielõtt megelõzik!    *****    VANESSA HUDGENS SZÕKE LETT! VANESSA HUDGENS SZÕKE LETT! VANESSA HUDGENS SZÕKE LETT! VANESSA HUDGENS SZÕKE LETT! VANESSA    *****    MEGVALÓSÍTJUK VÁGYAIT KI NEM MONDOTT GONDOLATAIRA IS VANNAK JÓ GRAFIKAI VÁLASZAINK. SOM & FARKAS KREATÍV GRAFIKAI STÚDIÓ    *****    KEIRA KNIGHTLEY - KEIRA KNIGHTLEY- AZ EGYETLEN MAGYAR RAJONGÓI OLDAL - KEIRA KNIGHTLEY - KEIRA KNIGHTLEY - KEIRA - KATT    *****    Van egy jó fényképed, videód, történeted kedvencedrõl, amit szívesen megosztanál másokkal is? Mire vársz még? Kattints!    *****    Perfidious - Blog - Rachel    *****    HA TE IS SZERETED A TV2-N FUTÓ MARICRUZ TELENOVELLÁT AKKOR NÉZZ BE HOZZÁNK 2013 EGYIK LEGSIKERESEBB MEXIKÓI NOVELLÁJA