TIR.gportal.hu ahol a kamionok laknak!!
TIR.gportal.hu ahol a kamionok laknak!!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
hirlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
g-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
utolsó frissítés

2007. 03. 10.

 
biztonság / security

Ütközőzóna

Európa útjain évente több mint 50 000 haláleset történik. Ezek közel 10%-án nehéz-tehergépkocsi is részese a balesetnek, és az ilyen balesetekben elhunyt 13 000 emberből 500 maga a tehergépkocsi vezetője. Hazánkban még rosszabb a helyzet. 2004-ben 21 101 személyi sérüléssel járó baleset történt, amiből 2000-et okozott tehergépkocsi-vezető. Öszszesen 1295-en veszítették életüket útjainkon.

A kamiongyártók mindent megtesznek azért, hogy a lehető legkisebbre csökkentsék a balesetek, de kiváltképp a halállal végződő balesetek kockázatát. A biztonságtechnikai fejlesztések és kutatások igen széles skálán mozognak. A legismertebb technológiák alkalmazásától kezdve az egészen új és egyedi megoldásokig mindent bevetnek a megelőzés és a megóvás érdekében. Természetesen egy 40 tonnás monstrum esetében megelőzni sokkal hatékonyabb és célravezetőbb feladat, mint megóvni, ugyanis a ma Európában általánosan használt rövid orrú vezetőfülke minden biztonsági felszerelése ellenére a vezető egy ütközésnél már csak a szerencséjében bízhat. Hiába a légzsák és a biztonságosnak tűnő magasság, a szinte gyűrődőzóna nélküli orrész egy komolyabb balesetben hamar elfogy. De miért nem használnak nagyobb energiaelnyelő-zónákat? Szinte minden gyártónak létezik csőrös kamionja is, Európában mégsem ez az elterjedt forma. Pedig ha megtörtént a baj, néha csak ez segít. A csőrös kamionok háttérbe szorulásának az a jogszabályi háttér az oka, mely nyerges kivitelnél 16,5, pótkocsisnál 18 méterben korlátozza a szerelvény maximális hosszát, és 40 tonnában a súlyát. Ehhez igazodnak a vontatók és a ma használt pótkocsik is. Mivel a legkisebb helycsökkenés vagy súlygyarapodás is sok ezer eurós bevételcsökkenést eredményezhet egy kamion több millió kilométeres életciklusában, így nemzetközi fuvarozásban nehezen kompenzálható egy csőrös kamion orr-részével járó hosszveszteség. De vannak gyártók, például a Scania, akik szerint egy baleset bekövetkezésekor a megfelelően kialakított orr szinte az egyetlen hatékony módja annak, hogy a sofőr túlélési esélye jelentősen növekedjen. Ezért kompromisszumos megoldásként kifejlesztettek egy álcsőröst, ahol a valódi csőrösöktől eltérően a megnyúlt orr-részben nem a motor, hanem különböző energiaelnyelő szerkezetek foglalnak helyet. Ezzel együtt mintegy 30 cm-rel növekedik a kamion hossza, miközben a közel 300 kg-os súlygyarapodás sem elhanyagolható. Ma még ezekkel a méretekkel és egy megszokott félpótkocsival pont kívül kerül a jogszabályi határokon egy ilyen szerelvény, de úgy tűnik, a biztonság érdekében az európai törvényalkotók is hajlandók lesznek változtatni. Ezután pedig már csak idő kérdése, hogy hazánk is átvegye az új szabályozást, és a kamionokon dolgozók családjai nagyobb biztonságban tudhassák szeretteiket. A Scania évi hatszáz élet megmentésére számít ettől a fejlesztéstől. Minden gyártó a sürgető biztonságtechnikai kihívás megoldásán töri a fejét, mégsem csak rövid távú elképzelésekkel találkozhatunk a jövő kamionjai után kutatva.Gyakran látnak napvilágot futurisztikus kamioncsodák tervei is. Ezek olyannyira szakítanak a mai kamionnak ismert képpel, hogy csak igen élénk fantáziával megáldott emberek tudják elképzelni megjelenésüket a közeljövőben. Mégis van értelme a nagy terveknek, mert mire megvalósulnak, általában nem az elrugaszkodott dizájn, hanem a mindennapi használatban praktikus fejlesztések maradnak meg belőlük. A kamionok profitorientált vásárlóközönsége ugyanis leginkább a hasznot hozó fejlesztésekre fogékony. Mivel manapság a legnagyobb haszonnal a biztonság növelése jár, minden eszközzel megpróbálják megnövelni az áru biztos és sérülésmentes célba érésének valószínűségét. Ez pedig mindenkinek jó. Jó a fuvarozónak, mert megbízhatóvá válik, jó a megrendelőnek, mert pontosan azt kapja, amit szeretne, és jó a munkavállalónak, a sofőrnek is, mert ma már szinte csak az ő terhelésének csökkentésével és egy ezzel járó nyugodtabb, kockázatkerülőbb, takarékosabb vezetési stílus elérésével javíthatnak az eredményeken. Ha pedig a vezető nyugodt és éber, mindenki nyugodt lehet. Ehhez viszont tehermentesíteni kell. Ezt a célt szolgálja a mai kamiontechnológiai fejlesztések megelőzésre irányuló vonala. A letisztult és leegyszerűsített belső formák mögé egyre több elektronikát bujtatnak, melyek mind-mind a vezető kényelmét és tájékozottságát szolgálja. Már teljesen megszokottá vált a robotizált váltó, a sávelhagyást figyelő kamera, a hegynek-völgynek működő, a kamion elején elhelyezett radarral figyelő és akadály észlelése esetén automatikusan fékező sebességtartó automatika, amellyel például jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el. A biztonságot növeli a beépített, menetadatokat is rögzítő személyi számítógép, a pótkocsira is ható ABS és menetstabilizáló, valamint a kilátást javító nagy látószögű tükrök és kamerák. Utóbbiakra azért is sürgető szükség van, mert 2007-től életbe lép a 2003/97/EG EU-jogszabály, amely a holttér kötelező csökkentését szabályozza. Az így nyert pluszinformációktól a holtterekhez kapcsolható balesetek számának közel 25 százalékos csökkenését várják a szakértők. Mert az információ nagy úr. De az információkat helyesen értelmezni is tudni kell. A technika folyamatosan informál, de még mindig a sofőr az, aki a stratégiai döntéseket hozza. Ehhez viszont a tapasztalat mellett lexikális tudás is kell, így alakulhat ki a helyzetek tökéletes ismerete és felismerése. Az EU az utóbbi időben emiatt komoly hangsúlyt fektet a járművezetők oktatására, hogy ne csak együtt éljenek az új technológiákkal, hanem éljenek is a technika nyújtotta előnyökkel. Az Európai Bizottság 2010-re a közúti halálesetek maihoz viszonyított 50%-os csökkentését szeretné elérni az oktatás és a tájékoztató kampányok hatékony közreműködésével. Emellett kiadtak egy irányelvet a hivatalos gépkocsivezetők szakképzéséről is, amelynek bevezetését az EU-tagállamok rövidesen megkezdik. A tudásalapú társadalom vívmányai a hivatásos sofőröket sem kerülhetik el. Lassan végleg elfelejthetjük a hálós trikóban éjjel-nappal dolgozó kamionosokat, mivel helyükbe nyakkendős, magasan képzett, profi szakemberek lépnek.

 

Fel.

 

A VEB-es motorfék 

 

Alaposan próbára teszik a teljes terheléssel kapaszkodó szerelvények vontatóit az elnyújtott, kaptatós emelkedők. Kívülről talán kevésbé feltűnő, azonban biztonsági szempontból jóval nagyobb jelentőségű, hogy a 40 tonnás monstrumok a hosszú és meredek lejtőkön is biztos kezekben legyenek. Ehhez nyújt hatékony segítséget a Volvo tervezőinek immár közel másfél évtizedes szabadalma, a Volvo motorok növelt hatásfokú motorféke (VEB). A sofőrök egyik rémeként ismert, komoly veszélyeket rejtő hosszas ereszkedések során e motorfék-rendszer valóságos őrangyalként óvja a meglódulásra hajlamos szerelvényt, napjainkra a hidraulikus és elektromos retarderekével azonos nagyságrendű fékteljesítményt kínálva. Egy FH16-os D16C erőforrása esetében például a 380 kilowattos maximális fékteljesítmény már a veszélyesáru-szállításhoz előírt értéket is könnyedén teljesíti. A motorban dolgozó, azaz primer retarder működése meglepően egyszerű. A hajtásláncban a sebességváltó mögött működő, meglehetősen drága és nehéz szekunder retarderektől eltérően a VEB a fékhatása felépítéséhez - kis kiegészítéssel - gyakorlatilag csak a motor alkatrészeit használja. A motorfékezés során üzemanyag-adagolás nélkül forgó motorban a sűrítési ütem kezdetén rövid pillanatra nyitó kipufogószelep a csonkban a kipufogófék (bubu) által megnövelt nyomást visszaengedi a hengerbe, így fékezve a felfelé mozgó dugattyút. A sűrítés vége előtt a kipufogószelep a nagynyomású levegőt a kipufogóba engedve ismét nyit, magakadályozva, hogy a sűrítés során végzett munkát a levegő „visszaadja” a dugattyúnak. A motor így valóságos „kompresszorrá” alakulva emészti fel a hajtáslánc közvetítette mozgási energiát. A kifinomult szabályzást a szelepvezérlés kipufogóoldalán két további bütyök és hidraulikus munkahenger végzi.

Fel.

Biztonság volvo szemmel

  

A legjobb baleset természetesen az, amelyik meg sem történik!!

Ezért fordítunk jelentős energiát arra, hogy minden teherautó a lehető legjobb feltételeket biztosítsa a vezető számára a balesetek elkerülésére és a veszélyes helyzetekben való sikeres manőverezésre. Ennek kulcsa, hogy szem előtt tartjuk a vezető egészségét, de nemcsak vészhelyzet esetére, hanem a teherautóban töltött minden percre is. A kutatások kimutatták, hogy a közlekedési balesetek mintegy 90%-ához az emberi tényező is hozzájárul. A közlekedési helyzet a balesetek 30%-ában játszik szerepet, a járművek hibája körülbelül 10%-ában. Egy baleset a valóságban általában több tényező következménye.Mi a Volvónál folyamatos kutatásokat végzünk, hogy minél mélyebben megértsük mindegyik említett tényező szerepét, ezáltal olyan teherautókat építhessünk, amelyek megóvják az embereket a bajtól. A jobb oldali menü pontjai segítségével megismerkedhet a teherautók kifejezetten balesetmegelőzésre tervezett jellemzőivel. 

 

Bármilyen jó óvintézkedéseket is hozunk, mégis előfordulnak ütközések és balesetek.Ezt figyelembe véve elsőszámú célunk, hogy a teherautót úgy építsük ki, hogy maximálisan védje a vezetőt és az utast a sérülésektől. A biztonság másokat is érint, akik az úton haladnak, így biztonsági programunkban őrájuk is figyelemmel vagyunk. A jobb oldali menü pontjai segítségével megismerkedhet a teherautók kifejezetten sérülésvédelemre tervezett jellemzőivel.

  

A balesetek során a leggyakrabban vagy felborul a teherautó, vagy frontálisan ütközik egy másik járművel. Ebben az esetben, valamint más olyan balesetekben, ahol a vezetőfülkének egy külső tárgy ütközik, vagy a fülke a földnek ütődik, az a fülke elsődleges feladata, hogy hátrafelé továbbítsa az energiát. Ennek az a célja, hogy fülkén belül elég hely maradjon a benne tartózkodók számára a túléléshez.Ennek érdekében a fülke váza nagyerősségű acélból készült, az ajtóknál és elöl külön meg van erősítve. A fülke felfüggesztése is úgy van kialakítva, hogy bizonyos mértékig engedjen az erőhatásoknak. Így a fülke hátranyomódik, aminek köszönhetően kevésbé deformálódik, nem hatolnak bele a külső objektumok, ez pedig csökkenti a vezető sérülésének veszélyét. 
Minden Volvo vezetőfülke megfelel a fülke erősségére vonatkozó svéd előírásoknak – amelyek a legszigorúbbak a világon. A tesztsorozatban szerepel az elülső ingás teszt is, amely többek között a felborulással járó balesetekben előforduló, a földön álló objektumokkal való ütközést is szimulálja. És akkor még nem szóltunk a hátulsó ingás tesztről, amely azt az esetet szimulálja, hogy elszabadul a teher, és eltalálja a fülke hátoldalát.

  

Ütközés esetén a vezetőre valószínűleg legalább a testsúlya kétszeresének megfelelő erő hat. Ezért a fülke belsejének el kell nyelnie az energiát, hogy engedjen az emberi test által rá kifejtett hatásnak. Minden vezetőfülkénk energiaelnyelő kormánykerékkel és műszerfallal van felszerelve, hasonló jellemzőkkel rendelkeznek a térdmagasságban lévő szegélyek is. A kárpitok lángálló anyagból készültek.A belső kiegészítők (például a mikrohullámú sütő és a kávéfőző) szilárdan rögzítve vannak a fülke szerkezeti elemeihez. Ez garantálja, hogy ütközés és erős fékezés esetén a helyükön maradjanak. 

  

Ha a biztonsági öv opció volna, ingyen adnánk. Azért, mert a hárompontos biztonsági övnél nincs hatásosabb védelmi rendszer: erős és megbízható gátlóeszköz, amely helyén tartja az emberi testet akkor is, ha hirtelen csökken a sebesség, vagy ha felborul a jármű.

A hárompontos biztonsági öv minden Volvo teherautó vezető- és utasülésének alaptartozéka.

A biztonsági öv helyes használata:
1. Az alulsó övpántot a csípőn vezesse körül – amilyen lent csak lehet –, ne a hason.
2. Ügyeljen rá, hogy a felső övpánt a vállon és a mellkason feküdjön.
3. Ne hagyja lazán az övet, annak szorosan (de kényelmesen) testéhez kell illeszkednie.

Ha nincs becsatolva az öv, erre egy jelzőfény figyelmeztet a műszerfalon. 

  

A nehéz tehergépjárművek gyártói közül a Volvo vezette be a világon elsőként, 1994-ben a vezetőoldali légzsákot.
A légzsák gázzal töltött párna, amely a kormány agyában található, és frontális ütközés esetén nagyon gyorsan felfúvódik, megvédve ezzel a vezetőt az ütközés erőhatásaitól. A mi légzsákunk, kialakításának köszönhetően, megvédi a vezető fejét és mellkasát attól, hogy az a kormánykeréknek, a műszerfalnak vagy a szélvédő felső részének ütközzön. Csak súlyos frontális ütközés esetén lép működésbe, ha a vezető felsőteste további védelemre szorul. A következőképpen működik: A jármű törzsébe szerelt szenzorok bizonyos típusú frontális hatásokra reagálnak, és működésbe hozzák a légzsákot. A felfúvó szerkezet egy pillanat alatt nagy mennyiségű forró nitrogéngázt pumpál a párnába, amitől az a másodperc törtrésze alatt felfúvódik. A párna felfogja a vezető fejének és felsőtestének impulzusát. Egy másodperccel később a gáz gyorsan kiszivárog a zsákon levő apró lyukakon keresztül, hogy ne akadályozza a vezetőt a mozgásban. Megjegyzés: A légzsák csak akkor tudja kifejteni a hatását, ha mindig be van csatolva a biztonsági öv. A légzsák rendeltetése, hogy a biztonsági övvel együtt fejtse ki hatását, nem pedig az öv helyett.

   

Mindig is forgalombiztonsági problémát jelentett, hogy a teherautók és a személyautók nem egyforma magasak. Különösképpen igaz ez a frontális ütközés esetére. Büszkék vagyunk rá, hogy megoldást kínálhatunk a problémára a Volvo Front Underrun Protection System (FUPS) nevű elülső aláfutás-védelmi rendszerrel, amely alaptartozéka minden Volvo FH és Volvo FM modellnek. Az FUPS rendszer megakadályozza, hogy frontális ütközés esetén a személyautó beékelődjön a teherautó eleje alá, ezáltal csökkenti a súlyos sérülések kockázatát, növeli az autó utasainak túlélési esélyét.  Az aláfutás-védelmi rúd 200 mm mély gyűrődési zónát képez, ami jelentős mértékben csökkenti a személyautó utasterébe történő behatolást. A teherautó lökhárítója ugyanolyan magasan van, mint általában a személyautóké, így a lehető legjobban kihasználható az autó deformációs zónája. Az FH és az FM sorozat esetében az FUPS teljesen be van építve a vezetőfülke szerkezetébe, de nem növeli a jármű tömegét.

forrás volvo honlap 

Fel.

 

 Biztonság és blokkolás

A teherautókat a megtett távolsághoz képest kevesebb baleset éri, mint a többi országuti járművet, de ezek gyakran halálos kimenetelűek. A teherautóknak ugyanis igen nagy a tömegük. A nagyméretű, energiaelnyelő lökhárítónak kell megakadályozniuk, hogy a személygépkocsik alágyűrődjenek a tehergépkocsiknak. A pótkocsis járműszerelvények közlekedésének komoly  veszéje, hogy fékezéskor a jármű megcsúszik és ennek következtében elveszti egyenes haladási irányát és becsuklik. A fékrendszerbe épített blokkolásgátló vezérlést ugynevezik, hogy ABS ennek feladata, hogy megakabályozza a kerekek megcsúszását fékezés köben. A legnagyobb fékhatást a még éppen nem csúszó, hanem gördülő kerekek teszik lehetővé. Az ABS ezt elektronikus érzékelők segítségével ellenőrzi és a fékerő csökkentése/növelése révén a teljes lassítás során a fékezést megcsúszásmentesen egyensúlyban tartja. A mechanikus fékek a használatuk során felforrósodnak, mert a surlódást használják fel a mechanikai energia felemésztésére. A tárcsafékeket a körülötte szabadon áramló levegő hűti.

 

 
számláló
Indulás: 2004-10-23
 
óra
 
chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
névnap
 
partner oldalak
 
bannerek

Enveco Free Stat 

 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.