Egy kis történelem
kezdő 2005.04.06. 15:36
15 év a magánfuvarozásban
A Fuvarozók napja alkalmából küldöttgyűlést szervezett a FUVOSZ (Fuvaros Vállalkozók Országos Szövetsége) április 23-án a budapesti Körcsarnokban. A küldöttgyűlésen részt vett Végh István gotthárdi vállalkozó is, aki eddigi pályafutásáról, a fuvarozók gondjairól beszél: - Talán azzal kezdeném, hogy az akkori kormány 1982 január 1-től érvényes rendeletével engedélyezte a magánfuvarozói tevékenységet. Kezdetben meghatározták, hogy az autó raksúlya 1,5 tonna lehet maximum, aztán az évek során ezt folyamatosan módosították, 3,5 majd 6 tonnára, míg végül 1988-ban a Németh kormány eltörölte a raksúly korlátozását, azóta nyílt meg az út a nagyobb járműszerelvények üzemeltetése előtt. A hétvégi tilalomról még annyit, hogy kiszámoltam, hogy egy évben 90 nap van, amikor nem dolgozhatunk, a munka ráadásul idényjellegű. A téli üzemeltetés többször annyiba kerül, nagy megpróbáltatást jelent, nem is igazán dolgozunk ilyenkor, ennek ellenére a közterheket egész évre fizetnünk kell. Az ország más részein volt olyan, hogy a rendőrség kivonult az utakra és leállítottak minden sárga rendszámú autót, ellenőriztek mindent, amit lehet. Ezzen a környéken nem volt ez jellemző, velem is mindig korrektek voltak. De ott vannak a "feketén", fehér rendszámmal, vagy mezőgazdasági vontatóval fuvarozók, akik kijátszva a törvényeket, ugyanézt a tevékenységet végzik, az ellenőrzés pedig nem igazán hatásos irányukba. Alapjában véve nem akarok panaszkodni, nem az a típus vagyok, nem szeretem a balhét. A taxisblokádon sem voltam kint, tudtam, hogy nem érnek el tartós eredményt. Azért azt látni kellett, hogy akik nagyban dolgoznak, járműszerelvényeik vannak, régen is ebben voltak, összeköttetések, tapasztalatok segítségével nőtték ki magukat.
|