TIR.gportal.hu ahol a kamionok laknak!!
TIR.gportal.hu ahol a kamionok laknak!!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
hirlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
g-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
utolsó frissítés

2007. 03. 10.

 
hírek / news
hírek / news : Volvo FH 16 610

Volvo FH 16 610

kezdő  2006.03.01. 16:23

Tesztje

A teherautós nagykategória világviszonylatban második helyét őrző Volvo-csoport - amelynek vezető márkája maga a Volvo - évente 70 ezer körüli vasat állít elő. Csúcsmodelljüket, az FH 16-ot jó ideig nem hozták Euro 3-as szintre, hanem megpihentek egy kis erőgyűjtésre.

Aztán annál nagyobbat villantott, bemutatta új, 610 lóerős motorját, amelyből szinte csak a furat és löket mérete a régi, különben teljesen friss és szupermodern az egyrészes hengerfejű, felülfekvő vezértengelyes (hajtás homlokfogaskerekekkel a főtengely kuplung felőli, „nyugodt” végéről), négyszelepes, külön bütyöksorról vezérelt VEB-motorfékes, elektronikus felügyeletű, szivattyú-fúvókás befecskendezésű konstrukció. 610 lóerő, 2740 newtonméter nyomaték – egek, mi ez, teherautó vagy lokomotív?

Specialista

Haszonjárműről lévén szó, nem a tulajdonos vagy a sofőr teljesítménymániáját kell kielégíteni, hanem nyereséget illik termelni. Egy ennyire potens gép nyilván nem olcsó, s nem is a legkisebb fogyasztású, tehát csakis meghatározott feladatkörben bizonyulhat gazdaságosnak. Az FH 16 610 akkor érvényesül igazán, ha extrém nehéz munkát bíznak rá. Számára semmiség a közúti forgalomban maximálisan megengedett 40 tonnás szerelvénytömeg, mind a motor, mind a jármű sokkal többet bír. Ez egyrészt azzal az előnnyel jár, hogy részleges terheléssel működik, ami jótékonyan meghosszabbítja az amúgy is kimagasló élettartamot, másrészt 40 tonnával – vagy speciáltranszport esetén annál többel – is könnyedén tarthatjuk hegyen-völgyön a csúcssebességhez közeli tempót, nagy lesz a „kereskedelmi sebesség”. E megállapításokat teljes mértékben igazolta a hegyvidék híján az M3-as autópálya dombos szakaszát is felölelő próbaút. Csak ritkán kellett hozzányúlni a Volvo jellegzetes, Y-sémájú váltókarjához, amely a 2x2x3, azaz 12 fokozatot kapcsolja, rendszerint a legfelső gangban viszi a szerelvényt a sebességrögzítőre kapcsolt vontató (robotváltó nem rendelhető e motorhoz, mert még nem készült el a brutális nyomatékot elviselő kivitel). Komolyabb kaptatókon is elég egy fél fokozatot visszakapcsolni, 80-nal húzunk felfelé, jelentős különbséggel hagyva magunk mögött a kisebb teljesítménydotációjú kamionokat. Amikor pedig városi szakasz következik, zűrös forgalmi viszonyokkal, a bőséges húzóerőnek köszönhető fürge elindulás, élénk gyorsítás és általános mozgékonyság könnyíti meg dolgunkat. Mögöttünk aztán senki sem panaszkodik, hogy forgalmi akadályt képezünk!

Igényes garzon

Tesztjárművünk Globetrotter („világvándor”) XL fülkéje inkább vezetés, mintsem pihenés közben szerzi a piros pontokat. Nagyon jó ugyanis a vezetőhely, ergonómiája és kényelme elsőrangú, akárcsak a kidolgozás minősége vagy a felszerelés bőkezűsége. A hangulat szinte olyan barátságos és meghitt, mint egy személyautóban, a motort épp csak halljuk, szélzúgást és gumihangot még annyira sem. Itt tevékenykedve átérezheti a pilóta, hogy az egyik legrangosabb járművel rója a kilométereket. A kormány középállásnál is direkt, kanyarban a fülke billegése mérsékelt, de bizonyos irányváltási helyzetekben érzéssel és határozottan kell megfogni a járművet, amelyre sok tonna tehetetlensége hat. Ha letelik a vezetés ideje, talán kissé tágasabb életteret kívánnánk magunknak. Kívülről és belülről nyíló rakodóhelyekben nincs ugyan hiány, és nem panaszkodhatunk a fekhely méreteire vagy kárpitozására sem, de a középen felmagasodó motorház és a fülke általános jellege miatt korlátozott a mozgási lehetőség. Hiába, hogy felállva nyújtózhatunk ki, más járművek „lakószobájával” nem mérkőzhet a Volvo fülkéje. Még egy megjegyzés az árra vonatkozólag. Nagy haszonjárművek esetében ez mindig egyéni tárgyalás eredménye, amely sok műszaki és üzleti tényezőtől függ. Általában szoktunk kapni egy irányadó adatot, de a Volvo elzárkózott a közlésétől, mondván, félreértésre adhat okot. Komoly érdeklődők úgyis megtudják idejében!

Összlökettérfogat: 16 100 cm3
Hengerek/szelepek száma: 6/24
Max. teljesítmény: 449 kW (610 LE) 1600-1700/min
Max. forgatónyomaték: 2741 Nm 950-1500/min
Hosszúság/szélesség/magasság: 5885/2460/3918 mm
Tengelytáv: 3700 mm
Fordulókör (járműszerelvény): 11,5 m
Saját tömeg: 7578 kg
Nyeregterhelés: 11 500 kg
Csúcssebesség: 90 km/h
Fogyasztás: 189 g/kWh
Tesztfogyasztás: 31,8 l/100 km
A tesztút hossza: 286 km
A modell alapára: egyéni árképzés
A tesztelt kivitel ára: egyéni árképzés
A tesztkocsi szállítója: Volvo Hungária Kft., H 1172 Budapest, Cinkotai út 34. Telefon: 06-1-253-0880.

High-tech pótkocsi

A járműszerelvény második, de korántsem másodrendű tagja, a Schmitz félpótkocsi műszaki fejlettség dolgában felveszi a versenyt a vontatóval. Tűzihorganyzott, szegecselt alvázára tízéves garanciát adnak, FLEXOS alumínium felépítménye kis súlyú, a gépes kocsit teljes magasságú homlokfal védi. Rolóponyvája egyben előretolható, ami meggyorsítja a targoncás vagy darus rakodást. Méreteit szabványos raklapok vagy Gitterbox dróthálós ládák fogadásának megfelelően tervezték, a belmagasság 2580 milliméter. A Cargobull MRH légrugózás 1030 és 1200 milliméter nyeregmagasság között teszi lehetővé a jármű használatát. A nagy, 430 milliméter átmérőjű féktárcsákat elektronikus blokkolásgátlós légfékrendszer fogja satuba. Ez nem csupán a lehető legrövidebb fékutat biztosítja, hanem az RSP baleset-megelőző funkció jóvoltából stabilizáló hatású is. Arról van szó, hogy a vámzáras ponyva alatt esetleg elmozduló, a súlyponthelyzetet előnytelenül megváltoztató rakományt nemcsak megigazítani, hanem még csak szemrevételezni sem tudja a pilóta. Ha például elcsúszott a platón egy nehéz gép, végig így kell vele menni. Az RSP ilyenkor észleli a kerekek megváltozott terhelését, s annak megfelelően egyedileg szabályozza a fékerőt. Egyébként a személyautókéhoz hasonló menetstabilizáló szerepet játszik. Mivel természetesen a vontatóról sem hiányzik a biztonságot szolgáló elektronikus arzenál, elmondhatjuk, hogy korántsem félelmetes, sőt kimondottan megnyugtató érzés volt az óriási „jávorszarvassal” vontatott „szánkó” vezetése. Hogy csakugyan szeretnék-e magamnak ilyet, az végső soron az ártól függene, ami azonban titokban maradt előttem…

forrás autómotor magazin

 
számláló
Indulás: 2004-10-23
 
óra
 
chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
névnap
 
partner oldalak
 
bannerek

Enveco Free Stat 

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak