Megújult
kezdő 2006.02.06. 13:48
Igen sikeres és emlékezetes múltat tudhat maga mögött a Ford legendás kishaszonjárműve, a Transit. 40 év telt el és ötmillió darab fogyott eddig megjelenése óta, amiben nagy szerep jutott a 2000-ben bemutatott, jelenlegi generációnak is. Az év közepén bemutatkozó, felfrissített típuscsalád számos újdonságot tartogat, amelyekkel kimondottan a vásárlói igényekre reagálnak. Ezt természetesen nemcsak a szemmel is jól látható, formai módosításokat jelenti, hanem például a közepes tengelytávú, alacsonytetős kivitel megjelenését is. A motorválaszték még ennél is jelentősebb változásokon esett át, a hat dízel és a benzines erőforrásközül több a megújuló Transitban debütál majd. Ilyen például a 2.2 és a 2.4 literes, közös nyomócsöves motorcsalád, amelyet a Peugeot-val közösen fejlesztett ki a Ford, kimondottan kisárusszállító részre. Mindegyik öngyulladós motor szériában öt-, esetenként hatfokozatú manuális váltóval szerelik, és az Euro 4követelményeket is kielégítik. Módosítottak a futómű geometriáján a személyautósabb, kényelmesebb a futáskultúra érdekében, és a továbbra is megmaradnak mind az elsőkerék-hajtású, mind a hátsókerék-hajtású kivitelek a kínálatban. Az első meglepetések a beszálláskor érik majd a sofőrt, hiszen a teljesen vízálló kulcs segítségével az egyes ajtók a kívánt sorrendben nyithatóak. A fülkében egy teljesen áttervezett, kéttónusú műszerfal fogadja a beülőket, és a váltókar is végre felköltözött a középkonzolra. Az immár tényleg személyautós kényelem olyan opciók teszik teljessé, mint a sebességtartó automatika (Tempomat), a kormányról vezérelhető CD-s rádió vagy éppen az oldal- és függönylégzsákok.
A Camion Truck&Bus magazin Az év haszongépjárműve pályázatán évről évre visszatérő nyertes kategóriájában a Sprinter. Nem csak a magyarországi szállítók, fuvarozók kedvelt kisteherautója a Sprinter, hiszen gyártásának 10 éve alatt 1,3 millió darab készült belőle. A jó is lehet még jobb – vallják a Mercedes-Benz fejlesztőmérnökei, és a használati értékét növelő műszaki megoldások örvendeztetik meg az új Sprinter vásárlóit. Háromféle tengelytáv, 5243 és 7343 milliméter között négy különböző hosszúságban, háromféle magasságban készül, alvázként a korábbinál sokrétűbb kínálat várja az áruszállítókat. A Sprinter megengedett össztömege 3,0–5,0 tonna, a dobozos kivitel térfogata 7–17 köbméter. Négy- és hathengeres CDI motorok dolgoznak, a legkisebb teljesítményű 88, a legnagyobb közel 100 lóerővel több, 184 lóerős. Idővel, legkésőbb őszig, valamennyi forgalomba kerülő Sprinter már természetesen az Euro 4 előírásait teljesíti. Lesz benzinmotoros változat is, az erőforrás 258 lóerős. A választékban különlegesség a 4,6 tonna össztömegű, a hátul szuperszéles abroncsokkal szerelt. Eddig is számos biztonsági felszerelést tudhatott magáénak a Sprinter. A példás biztonságot tovább tökéletesítették: a karosszéria szerkezetének továbbfejlesztésével még javultak az ütközési tulajdonságok. Az összes forgalomba állított Sprinter ADAPTIVE ESP-t kap, ez az ESP legújabb változata, figyelembe veszi a rakomány tömegét, kiszámítja a jármű súlypontját, és ezen adatok birtokában még pontosabban őrködik. A biztonságot erősíti a blokkolásgátló, az elektronikus fékerőelosztó, hidraulikus fékasszisztens. Opció a bi-xenon fényszórók, amelyek kanyarban is biztonságos vezetést tesznek lehetővé. Az új Sprinter vezetői kényelmes, ergonomikus fülkében dolgozhatnak. Gyárilag beépített az elektromos ablakemelő és a központi zár. Újdonság a Keyless entry and slide rendszer, amely automatikusan reteszeli és oldja az ajtózárakat. Az új Sprinter Németországban márciusban mutatkozik be, Magyarországra kora ősszel érkezik.
De mintha kicsit hasonlítanának?
forrás Camion Truck&Bus magazin
|