TIR.gportal.hu ahol a kamionok laknak!!
TIR.gportal.hu ahol a kamionok laknak!!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
hirlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
g-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
utolsó frissítés

2007. 03. 10.

 
hírek / news
hírek / news : Man M2000

Man M2000

kezdő  2006.02.05. 18:43

igaz már kicsit megkésve

Lépésről lépésre fejleszti az MAN közepes és könnyű teherautóit. Az L2000 és az M2000 sorozatú tehergépkocsik 140 és 280 lóerő közötti motorokkal kaphatók.

A 2000 őszi frankfurti kiállítást nagy készülődés előzte meg az MAN-nél. Ennek egyik oka az volt, hogy a TG-A új fülkeváltozatait itt mutatták be, ugyanakkor az új könnyű és középkategóriás L- és M-sorozatú teherautó-családok is ekkor debütáltak. Mivel az MAN eladásainak több mint a felét a könnyű és középnehéz járműcsoportba sorolható teherautók teszik ki, ezért a cég kiemelt fontosságot tulajdonít ennek a szegmensnek a fejlesztésére.



A jól bevált sorozat megújításához már évekkel korábban hozzálátott az MAN, ám a módosítások ezúttal sem nevezhetők forradalminak. Erre utal az Evolution névkiegészítés is, hiszen a korábbi típuscsalád továbbfejlesztését tűzték ki célul a müncheniek.

Kívülről azonnal szembetűnik az új járművek modernebb, markánsabb megjelenése, ami főként annak köszönhető, hogy az FE 2000-es sorozathoz hasonlóan eltüntették a krómozott kereteket a hűtőrácsról. A matt feketére fújt ráccsal az LE- és ME-széria sokkal inkább a nagy testvérre, a TG-A-ra hasonlít, mint korábbi társaikra.



Módosították a lökhárítót is, amely az ME osztály esetében több részből áll, így ha az egyik rész sérül, nem kell cserélni az egész egységet. A lökhárítóba lekerekített formájú, nagyobb fényerőt szolgáltató fényszórókat építettek.

Az MAN továbbra is megtartotta egyik fontos előnyét a versenytársakkal szemben: az LE-, illetve az ME modellek a konkurens típusokhoz képest ezentúl is rövidebb kabinnal készülnek. Így természetesen hosszabb felépítmények szerelhetők a német járművekre, aminek azonban ára is van: a kabin hosszirányban kevesebb helyet biztosít a vezetőnek. Mivel az L- és M-sorozatú járművek eredetileg városi elosztó feladatra készültek, ezért a középhosszú fülke is csupán 30 centiméterrel hosszabb a rövid változathoz képest. A modellfrissítésnél azonban a járművezető kényelmének növelésére is gondoltak az MAN tervezői.

A fülke belső kialakítása, felszereltsége éppen ezért minden szempontból a vezető komfortját szolgálja: könnyen kezelhető fűtés-szellőzés szabályzó kapcsolók, jobban kézre álló, több irányban állítható kormány, kényelmes ülések fogadják a sofőrt.



A szűkebb fülkeméret hátrányainak csökkentésére az MAN további ötletekkel is előállt. Ezek közül az egyik igencsak kézenfekvőnek tűnik: ha már hátrafelé nem terjeszkedhetnek, akkor a fülke magasságának növelésével nyernek újabb jól hasznosítható területeket. Ennek megfelelően összesen négyféle fülkemérettel áll rendelkezésre az L-széria, és Magyarországon is többféle magastetős változatot forgalmaz az MAN, amelyek akár két fekhelynek is elegendő helyet biztosítanak.

Az M-sorozat tagjai két új fülkefajtával, így összesen öt kabinmérettel rendelhetők. A nagyobbak közös jellemzője, hogy az F2000-es családból származnak, ám a belső teret új, jobb minőségű anyagokkal borították, a műszerfalat korszerűbbé tették, mindemellett az új járművek belsejében több tárolórekeszt helyeztek el.

2001-től lépett életbe az Euro 3-as környezetvédelmi szabvány, ezért az MAN a könnyű- és közepes járműveihez is kifejlesztette az új előírásokat teljesítő motorjait. A négyhengeres motorcsalád kétféle teljesítménnyel (140 és 180 lóerő) készül, míg a hathengeres sorozat három teljesítménylépcsőben (220, 245, illetve 280 lóerő) áll rendelkezésre. Az összes erőforrást ellátják elektronikus vezérlésű Bosch adagolóval és kipufogógáz visszavezetéssel. A legerősebb négy- és hathengeres motorokat mindemellett nyomáshatárolós turbóval is ellátták.

Az új motorok kedvezőbb károsanyag-kibocsátással, változatlanul előnyös üzemanyag-felhasználással és 60 ezer kilométerre növelt szervizperiódussal jelzik az MAN korszerűsítési programjának eredményességét.

Az új motorokhoz továbbfejlesztett sebességváltók kapcsolódnak: a kisebb dízelekhez a régi váltók mellett már rendelhető a hatsebességes nyomatékváltó, míg a nagyobb teljesítményű aggregátokhoz kilenc fokozatú váltóját illeszti a gyártó.

Friss fejlesztésű, egyszeres áttételű hátsó híddal látták el az Evolution sorozat nagyobb tagjait. Ugyancsak újdonság a hátul alkalmazott parabolarugó, amelyek azonos terhelhetőséget és rugózási karakterisztikát képviselnek, mint a korábbiak, ám tömegük 20 kilogrammal csökkent. A 12 tonna össztömeg feletti modelleknél növelték az egy tengelyre jutó megengedett terhelés nagyságát, így nagyobb biztonsági tartalékkal indulhatnak fuvarba az új MAN-ek.

forrás vezess.hu

 
számláló
Indulás: 2004-10-23
 
óra
 
chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
névnap
 
partner oldalak
 
bannerek

Enveco Free Stat 

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak