TIR.gportal.hu ahol a kamionok laknak!!
TIR.gportal.hu ahol a kamionok laknak!!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
hirlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
g-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
utolsó frissítés

2007. 03. 10.

 
hírek / news
hírek / news : Daf XF105-ös

Daf XF105-ös

kezdő  2005.10.26. 13:33

Az utód

 

Az október 14-től 22-ig megrendezésre kerülő, amszterdami RAI haszonjármű-kiállításon mutatja be a DAF az új XF105-ös típust. A DAF-termékválasztékot kiegészítő csúcsmodell megújult külsőt és teljesen megreformált fülkebelsőt kapott, és új az alvázkonstrukció is. A járművet az Euro 4-es és Euro 5-ös műszaki követelményeknek megfelelő változatban is kapható, 12,9 liter hengerűrtartalmú PACCAR MX motor hajtja. Az XF105-ös sorozatgyártása 2006 első negyedévében kezdődik, és az új modell várhatóan újabb mérföldkő lesz majd a minőség, hatékonyság és szállítási teljesítmény tekintetében, ezen kívül a fülke belső kialakítása, kényelme, a jármű ergonómiája és vezethetősége szempontjából is kiemelkedőt nyújt majd. 

A DAF XF105-ös tervezői a jármű kifejlesztésekor a tartósságra, megbízhatóságra, az üzemeltetési költségek alacsonyan tartására, az Euro 4-5 károsanyag-kibocsátási előírások betartása melletti minél nagyobb szállítási teljesítményre és hatékonyságra, valamint a minden gépkocsivezetői igényt kielégítő kényelemre és munkakörnyezetre helyezték a hangsúlyt. Az XF105-ös külseje megújult, melynek köszönhetően markánsan elkülöníthető az XF95 Euro 3-tól, ugyanakkor megőrzi annak fő jellegzetességeit („revolúció helyett evolúció”). A DAF saját tervezőközpontja a sikeres XF95-ös meghatározó stílusjegyeit megtartva izgalmas, egyéni külsőt adott az új modellnek. Az új Super Space Cab tető, a teljesen újratervezett felső hűtőrács és a megújult dizájnú elülső acéllökhárítóval szerves egységet képező alsó hűtőrács masszív, mégis barátságos benyomást kelt. Ennek fontos stíluselemei a Lexan üveggel ellátott, extraként kérhető Xenon fényszórók, a lökhárító macskaszemes kombi-lámpái és a Super Space Cab tető különleges, beépített lámpái.

Mérföldkő a fülkék belső kialakítása terén
Már az XF95-ös fülkéjének belső kialakítása és helykihasználása is új minőségi kategóriát jelentett. Az XF105-össel a DAF ismét bebizonyítja, hogy élen jár az ergonómia, a belső dizájn, a felhasznált színösszeállítások és anyagok, a helykihasználás, felületkialakítás és általános minőség tekintetében. Az új ajtópanelektől kezdve az elegáns anyagokon, még tágasabb tároló-rekeszeken és új műszerfalon át a hálófülkéig a DAF csúcsmodellje minden részletében tökéletes.
Ha a gépkocsivezető beül az – extraként kérhető – légzsákkal ellátott volán mögé, rögtön nyilvánvalóvá válik, mekkora szerepet játszott a jármű tervezésekor az ergonómia, a kényelem és a biztonság. Az új kormánykeréken olyan új funkciók szabályozhatók, mint az automatikus sebességtartás, a lejtőn történő sebességszabályozás és a mobiltelefon, míg az egyéb fontos dolgok – mint az AS-Tronic automatikus sebességváltó funkciói – a kormányoszlopon elhelyezett, jól elérhető karokkal állíthatók be. A kézifék fogantyúja a műszerfalba lett beépítve, így könnyebb elérni, ugyanakkor a padlón sem foglal többé helyet.
Az XF105-ös repülőgépekéhez hasonló kialakítású műszerfalán levő három DIN-csatlakozó nagyméretű navigációs berendezések, telematikai berendezések és audioeszközök beszerelését teszik lehetővé.
Mind a négy, elektromos működtetésű visszapillantó tükör, és a szintén elektromos működtetésű ablakemelő szabályozói az ajtóba épített külön panelen kaptak helyet.

      

Lapos padló
Az XF105-ös a lehető legjobb munkakörülményeket és kényelmet nyújtja – az otthonosság érzetét kelti a gépkocsivezető igazi otthonától távol is. Az ízléses, elegáns anyagok és színek, a belső világítás átgondolt elhelyezése – ideértve a borostyánszín éjszakai világítást – megnyugtató környezetet teremtenek, mely a hatékony munkavégzést segíti elő.
A motor-kiemelkedés mindössze 15 centiméteres, így a padló majdnem lapos. Ez megkönnyíti a közlekedést a fülkén belül, és kényelmesebb belmagasságot biztosít mind a Space Cab (1,75 m), mind a Super Space Cab (2,10 m) változatnál. AS-Tronic automata sebességváltó használata esetén a fülke padlója teljesen belakható, míg a kézi működtetésű sebességváltónál a váltókar lehajtható, így nem akadályozza a közlekedést a fülkében.
Az alacsonyabb motor-kiemelkedésnek köszönhetően nagyobb lett a tárolásra alkalmas hely is. Választani lehet ágy alatt rögzített tárolóhely, vagy szintén az ágy alatt elhelyezett egy vagy két nagy fiók között. Az egyik ilyen fiók alkalmas egy 45 literes hűtőszekrény elhelyezésére, melyben még nagy üvegek is elférnek állítva. Ezen kívül a vezetőülés közelében, jól elérhető helyen egy pohártartó is rendelkezésre áll.
A két nagy ágyat magában foglaló, megújult hálófülke jól tükrözi, mennyire odafigyel a DAF a gépkocsivezető igényeire. Az alsó ágy 210 cm hosszú és 81 cm széles, egyrészes matraca 15 cm vastag. Az elegáns, ergonomikus kialakítású létrán elérhető felső ágy méretei is impozánsak: 205 × 70 × 10 cm.

A PACCAR MX motor
Az XF105-öst az új, 12,9 liter hengerűrtartalmú PACCAR MX motor hajtja, melyet a DAF Trucks Eindhovenben fejlesztett ki és kezdett gyártani. Kezdetben a motor 300 kW-os (410 LE), 340 kW-os (460 LE) és 375 kW-os (510 LE) teljesítményváltozatokban lesz kapható. Ezekhez a teljesítményekhez a következő maximális forgatónyomatékok tartoznak: 2000, 2300 illetőleg 2500 Nm, széles, 1000-től 1500-ig terjedő fordulatszám-tartományban. Később várható az 560 lóerős (410 kW) változat bevezetése. A hathengeres soros motor alacsony üzemanyag-fogyasztás mellett nyújt kiemelkedő teljesítményt és rugalmas felhasználhatóságot. Kifejlesztésekor fontos szempont volt a megbízhatóság és tartósság is, a motor élettartamát gyárilag 1,6 millió kilométerben határozták meg.
A PACCAR MX motor bevált csúcstechnológiát, számos műszaki újítást és a lehető legnagyobb fokú funkcionális integrációt egyesíti magában, továbbá olyan modern alapanyagokat, mint a sajtolt grafitvas (Compact Graphite Iron, CGI). A hengerblokk és a hengerfej tervezésénél például csöveket építettek be, hogy a motor külső része ragyogó tiszta legyen, és minél kevesebb motoralkatrészre legyen szükség. Még a SMART nagynyomású üzemanyag-befecskendezési rendszer is teljesen be lett építve a hengerblokkba. A műszaki újításokra jó példa a légkondicionáló és a generátor „Poly-V” lapos ékszíjmeghajtása, a kompozit műanyag szelepfedél integrált motortér-szellőztetéssel, a vezérműház a motor hátsó részén, az acél dugattyúk, a kormányszervo-szivattyúval kombinált üzemanyagpumpa és az alumínium lendkerékház. Az új Jacobs dekompressziós fék megkétszerezi a motorfék teljesítményét, különösen az 1000-1500-as üzemi fordulatszám-tartományban.
Az Euro 4 és Euro 5 károsanyag-kibocsátási határértékek teljesítése érdekében a DAF XF105-ös DeNOx katalizátorral lett ellátva.

Új alvázkonstrukció
A légtartályok és egyéb alkatrészek az alvázon belülre kerültek, helyet biztosítva egy nagyobb üzemanyagtartály számára. Ennek, és az SCR DeNOx berendezés és az 50 vagy 75 literes AdBlue adalékanyag-tartály kompakt kialakításának köszönhetően a legnagyobb beszerelhető üzemanyagtartály űrtartalma eléri az 1500 litert, amely az Európában engedélyezett legnagyobb űrtartalom. Csakúgy, mint az XF95, az XF105 is elektronikus vezérlésű tárcsafékekkel van ellátva, az ABS, az ASR, a járműstabilitás-kontrolláló berendezés és a fékrásegítés pedig további biztonságot nyújt a gépkocsivezetőnek.

Továbbra is kapható az Euro 3-as XF95
Mivel az Euro 4 és Euro 5 motorok jelentősen drágábbak, és a vásárlásukat is elsősorban az igénybe vehető támogatások és a németországi Mauthoz hasonló útadó-beszedési rendszerek ösztönzik, várható, hogy azokban az országokban, ahol még nem, vagy alig támogatják az Euro 4 és 5 járművek használatát, az üzemeltetők alighanem továbbra is az Euro 3-as járműveket részesítik előnyben, amíg csak tehetik. Ezért a DAF Trucks továbbra is gyártja az Euro 3-as szabványnak megfelelő XF95-ösöket mindaddig, míg van rá kereslet az Európai Unióban és azon kívüli országokban is, melyeket nem érint az Euro 4/5-re vonatkozó törvényi szabályozás.

Forrás daftruck.hu

 
számláló
Indulás: 2004-10-23
 
óra
 
chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
névnap
 
partner oldalak
 
bannerek

Enveco Free Stat 

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak