Csak a nevét tartotta meg a régi
Premium Route-ból
A Renault Trucks, amely 1996-ban vezette be a már több mint 100.000
példányban értékesített Premium könnyű és versenyképes teherautójának
koncepcióját, most egy teljesen új járművet mutat be a szállítóknak.
A teljesen új fülke, alváz és hajtáslánc a piac legújítóbb
szellemű teherautójává teszi a Premium Route-ot, amely tökéletesen alkalmazkodik
a legkülönbözőbb és a legnehezebb felhasználásokhoz is.
A műszaki és technológiai újításoknak, a motorizációnak, a
csökkentett fogyasztásnak és a nagyfokú utazási kényelmet biztosító, teljesen
áttervezett fülkének köszönhetően az új Premium Route teljessé teszi a Renault
Trucks kínálatát a távolsági és közepes távú fuvarozásban.
A Renault Trucks szellemiségéhez hűen az új Renault Premium
Route forradalmasítja a kategóriát. Határozott és innovatív jármű, amelyet
teljes egészében újraterveztek annak érdekében, hogy ötvözze a minőséget, a
kényelmet, a biztonságot, a teljesítőképességet és a jövedelmezőséget.
Az új Renault Premium Route referencia az ügyfelek számára a
minőség és a teljesítőképesség tekintetében. A hajtáslánc
j motor, új tengelykapcsoló, új sebességváltó, új hidak és
tengelyek - az új Renault Premium Route egy új, vérbeli túraautó.
A motorizációk
A Venissieux-ben gyártott új, 10.8 literes DXi 11 motor háromféle
teljesítményszinttel szerepel a Premium Route kínálatában: 330, 380 és 440
lóerős változatban.
A 330 lóerős változat legnagyobb nyomatéka 1650 Nm a 1000 és
1400/perc közötti fordulatszám-tartományban, maximális teljesítménye 240 kW
1800-1900/percnél.
- A 380 lóerős változat nyomatékmaximuma 1800 Nm a 1000 és
1400/perc közötti fordulatszám-tartományban, legnagyobb teljesítménye 279 kW
1800-1900/percnél.
A 440 lóerős változat legnagyobb nyomatéka 2000 Nm a 1100 és
1400/perc közötti fordulatszám-tartományban, maximális teljesítménye 321 kW
1900/percnél.
A háromféle teljesítményszinttel az új Premium Route tökéletes
választ kínál a szállítók elvárásaira és igényeire, akár az országos, akár a
nemzetközi vagy regionális fuvarozásban tevékenykednek.
A hátsó vezérlés következtében érezhetően csökkennek a
menetzajok és vibrációk, ami kellemesebbé teszi az utazást a fülkében.
A sebességváltók
Az új Renault Premium hatféle váltót kínál, öt mechanikus és egy
automatikus változatot, ezeket összehangolták a motor teljesítményével.
ZF 16S 1620 TD váltó a 330 lóerős változathoz.
ZF 16S
1820 TO váltó a 330 és 381 lóerős változatokhoz.
ZF 16S 1920 TD váltó a
380 lóerős változathoz.
ZF 16S 2220 TD és 2220 TO váltó a 440 lóerős
változathoz.
Valamennyi motorizációhoz rendelhető tizenkétfokozatú Optidriver
II.
A nagyobb kényelem és biztonság érekében az összes ZF
sebességváltóban a sebességek egymás feletti H elrendezésben helyezkednek el,
vagyis az 5-8. fokozatok az 1-4. fokozatok felett találhatók. A vezető a
váltógombon elhelyezett nyomógomb segítségével válthat az egyik sebességskálából
a másikba.
A nyolc fokozat tizenhat félfokozatra oszlik, ami a motor
teljesítményének kihasználása és a fogyasztás szempontjából is kedvezőbb.
Az egymás feletti H elrendezés nagyobb kényelmet, kisebb igénybe
vételt és nagyfokú pontosságot jelent a vezető számára. A váltó használatát
megkönnyíti az elektromágneses szelep, amely védi a rendszert a téves
fokozatváltástól, és ezzel megakadályozza a fordulatszám túlpörgését.
A servoshiftnek köszönhetően a váltó az erőfeszítések 75
százalékát biztosítja.
Ezen kívül a huzalos sebességváltó kisebb tehetetlenséget
eredményez, jobban illeszkedik a jármű felépítésébe, egyszerűbbé teszi a fülke
billentését, kisebb a súlya, és jobban szűri a vibrációkat.
A mechanikus váltókhoz társított Driving Monitoring System,
amely a takarékos vezetést segíti elő, folyamatosan és valós időben jelzi a
fogyasztás és a teljesítmény tekintetében leginkább megfelelő fokozatot.
Optidriver II
Az új Premium Route automatikus változatához opcióként
Optidriver II igényelhető.
A kompakt és könnyű Optidriver II az alapdobozból és a felezőből
áll, amely tizenkét első és négy hátsó fokozatot biztosít.
A fokozatváltások teljesen automatizáltak, egyetlen optimalizált
vezetési program segítségével, amely a terhelés és a használat körülményeinek
figyelembe vételével határozza meg az ideális fokozatot.
Az Optidriver II a legjobb kompromisszumot kínálja a
fokozatváltás gyorsasága tekintetében, valamint a mozgékonyság és a fogyasztás
között.
A számítógép minden pillanatban kiválasztja és bekapcsolja a
legmegfelelőbb sebességfokozatot, induláskor is. Így a motor mindig a legjobb
kihasználtsági fokkal működik.
Az Optidriver II lehetővé teszi azt is, hogy a vezető a
szükséges helyzetekben manuális módba váltson.
Az Optidriver II kapcsolói a kormányon helyezkednek el, ami az
új Premium Route egyik újdonsága. A kapcsolók egyszerű megérintésével válthat a
vezető egyik fokozatból a másikba gyorsításkor vagy lassításkor. Az aktuálisan
kiválasztott fokozat, valamint az éppen használatos - automatikus vagy manuális
- üzemmód piktogramja megjelenik a műszerfalon.
Az alapdoboz, a felező háza és a tengelykapcsoló háza
alumíniumból készül, ami tovább csökkenti a jármű tömegét.
Lassítás, fékezés és biztonság
Az DXi 11 motorhoz alapfelszerelés a kipufogófék. Ezt a funkciót
a kipufogószelepeken elhelyezett szelep valósítja meg. Célja, hogy fokozza a
fékezőerőt. Maximális teljesítménye 135 kW 2100/percnél.
Az új Premium Route opcióként Optibrake-kel is felszerelhető. A
kategória legjobb motorféke 2300/perc fodulatszámon 275 kW teljesítménnyel
lassítja a kereket, és ezzel tovább növeli a biztonságot. A lassítási
teljesítmény alacsony fordulatszámon is 160 kW 1500/percnél.
A lassítófékek
Az új Premium Route két lassítófék-modellt kínál, a mechanikus
váltókhoz az Intardert, valamint a Voith-ot az Optridriver II jelenléte esetén.
Az 500 kW-os teljesítménynek köszönhetően a lassítófékek
folyamatos fékhatást biztosítanak a fokozatváltások alatt.
A kormány bal oldalán elhelyezett kar segítségével működtethető
lassítófékek természetesen társíthatók a fékpedállal és a sebességtartó
automatikával (cruise control).
A hátsó hidak
Két új hátsó híd került az új Premium Route választékába: az
egyszeres áttételű P 13170 típusú híd, és a nehéz körülmények közötti
felhasználásra szánt, kettős áttételű P 1395 jelzésű híd. Ezek a hidak kevesebb
karbantartást igényelnek, az olajcsere 240.000 kilométerenként esedékes, és még
hatékonyabb átrozsdásodás elleni védelmet biztosítanak. A differenciálzár
opcióként rendelhető.
A mellékhajtóművek
Annak érdekében, hogy az új Premium Route megfeleljen a
különböző szakmai igényeknek és felhasználásoknak, a Renault Trucks új
mellékhajtómű-kínálatot fejlesztett ki.
Az új mellékhajtóműveket megbízhatóság és egyszerűsített
használat jellemzi.
A bekapcsolás-érzékelő folyamatos visszajelzést ad a
mellékhajtómű működéséről.
Az új tömítés fokozottan védi a sebességváltót, és megszünteti
az olajfolyás kockázatát.
A mellékhajtóműveket biztonságos és elektronikus használat
jellemzi: beindításuk elektronikusan vezérelt, a vezetőhelyről elérhető
kapcsolóval hozhatók működésbe. Kizárólag üres állásban és behúzott
rögzítőfékkel hozhatók működésbe.
Az ügyfél megválaszthatja a bekapcsolás és a kikapcsolás
feltételeit (a felépítményező paraméterezése szerint), például működés egy
kiválasztott fokozat mellett, menet közbeni használatra.
A hajtáslánc védelme érdekében a sebességváltás továbbra sem
lehetséges.
A használattól függően többféle mellékhajtómű közül választhat
az ügyfél: a tengelykapcsolat létrehozására illetve bordástengelyes
szivattyúhajtáshoz készült 81B illetve C, a magasabb teljesítményszintet kínáló
84B és C, valamint a nagyteljesítményű N221/10B illetve C közül.
A Renault Trucks ezen kívül új, három kimenetes,
nagyteljesítményű mellékhajtóművet vezet be, amely az Optidriver II váltóhoz
társítható. A másik újdonság a második mellékhajtómű hozzáadásának lehetősége
úgy, hogy a két mellékhajtómű egymástól független működik.
Valamennyi mellékhajtómű alkalmazható az Optidriver II-höz.
A fülke
Kívül-belül újító szellemiség és formaterv jellemzi az új
Premium Route fülkéjét.
Külső
A design vagy luxus változatban kapható fülke referencia a
komfort tekintetében.
A design változatban a lökhárító, a visszapillantók és a
hűtőrács árnyalata szürke, a fellépő nincs lefényezve és a lámpák belseje
fekete.
A luxus változatban a lökhárítót és a fellépőt a fülke színére
fényezik. A visszapillantók metálszürkék, a hűtőrács metál fényezésű és a lámpák
belseje krómozott.
Az új Premium Route impozáns és határozott megjelenésű fülkéje
számos új elemet kapott: a hűtőrács, a lekerekített sarkok, a légterelők, a
sárvédő, a napellenző vagy a visszapillantók.
A megújult első részen kívül újdonság még a fülke külső
megjelenésében a szürke metál hűtőrács, az új, piszkolódásmentes légterelők, az
új, háromrészes lökhárító két oldalsó "olvadékony" résszel, ami jelentősen
megkönnyíti az ütközéseket követő javítást.
A szélvédő-fellépők szélesebbek, csúszásgátló felülettel.
A visszapillantók jobb oldalsó és hátsó kilátást tesznek
lehetővé, valamint csökkentik a holtteret. Befutási körzetüket a korábbi 1300 mm
helyett 2000 m-re növelték, ez már most megfelel a jövőbeni szabványnak. A jobb
oldalon található, széles látószögű visszapillantó is már most teljesíti a
2006-tól hatályos előírásokat.
A visszapillantók elektromosan állíthatók és fűthetők.
A lámpatükrök ötvözik a teljesítményt és az esztétikumot. Az
üvegnél ellenállóbb polikarbonátból készült, levehető bura megkönnyíti a
karbantartást és a javítást. Nagyobb erősségű világítás és hosszabb élettartam
jellemzik őket. Szériában tartalmazzák a ködfényszórót, opcióként Xenon-lámpával
is felszerelhetők.
A fülke új fellépőn keresztül közelíthető meg, amelyet a fülke
árnyalatára fényeznek. Innen elérhető az utasoldalon található, teleszkopikus
rendszerrel felszerelt fényszórómosó-tartály, valamint a vezetőoldalon található
ablakmosófolyadék-tartály.
A hosszított fülkéhez két szerszámosláda tartozik,
megvilágítással és hevederrel a bal és a jobb oldalról.
Belső
Alliance, Privilege vagy Excellence kivitelben és valamennyi
változatban újfajta fedélzeti kényelmet és teljesen új minőséget kínál az új
Premium Route.
Igényes kidolgozottság jellemzi a belső teret, ahol nesztelen
hangulat uralkodik.
A teljesen áttervezett, körülölelő műszerfal tökéletesen
elérhető a vezetőhelyről. Minden kezelőszerv kézre esik.
A finom, nyersszínű árnyalatok fokozzák a komfort érzetét, és
elegáns, egyúttal megnyugtató hangulatot biztosítanak.
A világos színű új kárpitok elegánssá teszik a belső teret, a
szintén új belső függönyök viszont sötétebbek, a nagyobb intimitás érdekében.
Számos berendezés gondoskodik a hosszított fülke még nagyobb
kényelméről: pohártartó-mélyedések, áthelyezhető hamutartó,
sűrítettlevegő-csatlakozó előkészítése, a légkondicionálón keresztül hűtött
fiók, A4-es formátumú rakodóhely, kétliteres, ISO modulba átalakítható fiók, 12
és 24 voltos csatlakozó a műszerfalon, tévéasztalka az utasoldalon a magasított
tetős változatban, 24 voltos csatlakozó az asztalkán, rögzítőgyűrűk stb.
A kényelmesebb és tágasabb, 2022 mm x 780 mm, 150 mm vastag
fekvőhelyhez könnyen megágyazható matrac tartozik. A fekvőhely alatt 28 literes
tároló helyet alakítottak ki.
A pneumatikus felfüggesztésű üléseket új huzat borítja.
Opcióként nagyfokú kényelmet biztosító, deréktámasszal ellátott,
fűthető ülések is rendelhetők.
A teljesen sík motoralagút és a kiszélesített oldalirányú közök
könnyű mozgást tesznek lehetővé a fülkében. Így a vezető nehézség nélkül
közelítheti meg az utasülést vagy a fekvőhelyet.
A hat darab, új rajzolatú lámpa jobb világítást biztosít a
fülkében. Éjszaka a lámpák vörös fénnyel világítanak, ami kevésbé fárasztja a
vezető szemét.
Az Optidriverrel felszerelt változatokban alapfelszerelés a
vezetőoldali kartámasz.
Az Optidriver változatokban nincs sebességváltó-kar a padlón,
ami még jobban megkönnyíti a mozgást a fülkében.
A műszerfal
Az új kijelzőnek köszönhetően a vezető látóterében azonnal megjelennek
azok az információk, amelyekre szüksége van.
A piacon egyedülálló digitális sebességkijelző, a központi
fordulatszámmérő, a három, különböző színű részből álló fogyasztáskijelző
terület, a változattól függően nagy vagy kis méretű elektronikus mátrix a vezető
számára jól látható módon mutatja a szükséges információkat.
A jó láthatóság érdekében a visszajelzőket, a vészvillogót, a
karbantartásjelzőt és az információ-kijelzőt a vezetővel szemben helyezték el.
Az új kijelző visszatükröződést gátló üveggel készül, világítása
erősebb, ugyanakkor szabályozott. A hangjelzések hangosabban és jobban szólnak.
A kormány
A kormányon helyezkednek el a következő funkciók kapcsolói:
- lassítófék
- a rádió
- a lámpák
- az ablaktörlő
- a kijelző legördülő menüsora
- Optidriver
Kényelem és biztonság
Tetővel vagy tető nélkül, az új Premium a kényelmet és
biztonságot, eleganciát és harmóniát áraszt.
Komfort
A Premium fülkéje mindhárom, Alliance, Privilege és Excellence
változatban is tökéletes kényelmet kínál. Ehhez hozzájárulnak az új
fényforrások, az erősségükben és hely szerint állítható hangulatfények, a
nagyobb derűt árasztó világos és harmonikus fény a fülkében, a klímaberendezés,
az elektromos tetőszellőző, az utas- és vezetőoldali fűthető ülés, az állóhelyi
fűtés, az új 24 voltos csatlakozók, az ötlemezes CD-tároló, a hűtőszekrény stb.
Biztonság
A távvezérlő segítségével működtethető szuperretesz, a
chipkártyás tachográf, az első ködlámpák, az új indításgátló, a be nem kapcsolt
biztonsági övre figyelmeztető kijelzés az összes üléshez, a behajtható kulcs, az
opcióként igényelhető, nem "pánik" típusú riasztó - ezekkel a szerelvényekkel az
új Premium a legújabb megoldásokat kínálja.
Az alapfelszerelések
Az Alliance, a Privilege és az Excellence változat alkotja az új
Premium fülkekínálatát.
Az Alliance változat szériában tartalmazza a légkondicionálót, a
teljes magasságú tetőt, valamint a fülke színére fényezett lökhárítót és
fellépőt.
A Privilege változat alapfelszerelésként kínálja az állóhelyi
fűtést és több zárt rakodóhelyet, valamint a tetőlégterelőt és a napellenzőt.
Az Excellence-ban a hűtőszekrény és a CD-tároló, az oldalsó
burkolatok, a kettős árnyalatú napellenző és a Xenon-lámpák egészítik ki a
felszereltséget.
Az alváz
A felépítményezők munkájának megkönnyítése érdekében a Renault
Trucks a leleményességet a részletek iránti kitüntetett figyelemmel párosította:
- a tengelytávok szélesebb választéka,
- különböző magasságú járművek a nagyobb volument igénylő
szállítók számára
- csökkentett hossztartó-vastagság a nagyobb hasznos terhelés
érdekében
- megerősített hossztartók a nehéz körülmények közötti
felhasználáshoz
- a felfüggesztett elemek optimalizálása valamennyi
karosszériatípusban.
Előretolt, kiszélesített alvázkeret
Az új hossztartóváltozat, a fülke alatt elhelyezett, előre tolt
kiszélesített alvázkeret, az új első és hátsó szélesség, az
alváz-keret 1120 mm-es első túlnyúlása megkönnyítik a felépítményezést, növelik
a stabilitást, és jobb útfekvést eredményeznek.
Kétféle, 266 és 300 mm-es hossztartó-hosszúság igényelhető, és
összesen nyolcféle tengelytáv szerepel a kínálatban.
A tengelyek
Az új Premium Route vagy a kizárólag mechanikus felfüggesztésű
változatban kapható, 7,1 tonnás első felfüggesztéssel (hídeltolás 125 mm), vagy
a mechanikus és légrugós felfüggesztéssel is igényelhető, 8 tonnás első
felfüggesztésel (hídeltolás 160 mm).
A kerekek kiegyenlítő hídeltolásának köszönhetően a két új
tengely lehetővé teszi a kerekek jobb összehangolását. A tengely típusa nem
befolyásolja a hasmagasságot, amely 200 mm 70-es méretű gumiabroncsok esetén.
A felfüggesztések
Az új Premium Route mechanikus vagy pneumatikus első
felfüggesztésekkel készül.
A mechanikus felfüggesztés húsz kilogrammal könnyebb, mint az
előző modellben. Kétféle megerősített felfüggesztéstípus lehetséges: 7,1 tonnás,
illetve 8 tonnás első felfüggesztés.
Légrugós változatban a felfüggesztés lehet normál magasságú vagy
süllyesztett, 8 tonna terhelhetőséggel. A 950 mm magas nyergesvontatók
nagytérfogatú járművekhez adaptált, süllyesztett változatban is kaphatók.
Valamennyi Renault Premium Route szériában tartalmazza a
légrugós hátsó felfüggesztést, amely állandó magasságot, jobb vezetési komfortot
és jobb útfekvést biztosít.
A szintszabályozás a rugótömlőkön elhelyezett magasságérzékelő
segítségével történik.
Az ESC, az elektronikus felfüggesztés-ellenőrzési rendszer a
lehető legjobban szabályozza és felügyeli a jármű magasságát. A számítógép által
vezérelt ESC vagy a műszerfalról, vagy távirányító segítségével irányítható. Ez
utóbbival az első és a hátsó felfüggesztés egyszerre vezérelhető, valamint ezzel
irányítható a harmadik tengely is.
A gumiabroncsok
A Renault Premium Route a gumiabroncsok teljes választékát
kínálja, a jármű felhasználásához igazodva: közúti fuvarozásra alkalmas gumik,
újdonságként 385/65 méretű első gumikkal, valamint 385/55 méretű, kőfelverődés
elleni védelemmel ellátott gumikkal, amelyek biztonságosabbá és esztétikusabbá
teszik a járművet.
A gumikat Alcoa vagy Speedline alumínium keréktárcsákra
feszítik.
Első és hátsó aláfutásgátló
A Renault Premium Route járművek új első aláfutásgátló rúddal
készülnek, a teherautó-alvázakat új hátsó aláfutásgátló rúddal is felszerelik.
Ez utóbbi a teherautó-vontatók esetén behúzható az alváz alatti kereszttartó
segítségével, megfelelve ezzel a Grand Volume (nagytérfogatú járművek) szakma
követelményeinek.
Oldalsó burkolatok
Opcióként az Premium lehajtható oldalsó burkolatokkal, valamint
beépített járófelület-fellépővel is felszerelhető.
Variálhatóság
Az alváz nagyfokú variálhatósága lehetővé teszi számos
felfüggesztett elem elhelyezését: kerékékek, kiegészítő járófelület,
szerszámosláda, pótkerék-tartó stb.
A kínálatot háromféle nyereg alkotja: kettő lemezből normál
közúti használatra, kettő pedig öntött vasból erős igénybevételhez, csökkentett
karbantartást igénylő teflon bevonattal.
A nyereg áthelyezhető legfeljebb 200 mm-rel, illetve a lemezből
készült nyereg áthelyezése 487,5 mm-es úton lehetséges.
Az új Premium többféle, acélból vagy alumíniumból készült
üzemanyagtartályt kínál, ezek térfogata 255 litertől 690 literig terjed.
A teherautó-alvázak kínálatában szereplő tizenháromféle,
3700-tól 6800 mm-ig terjedő tengelytávval az új Renault Premium Route sokkal
jobban lefedi az igényeket, jobban alkalmazkodik a különböző szakmák
követelményeihez, optimalizálja a felépítményezhető hosszúságokat, és nagyobb
rugalmasságot tesz lehető a felépítményezők számára.
A 4X2-es nyergesvontató, a 4X2-es teherautó-alváz, a 6X2-es
teherautó-alváz és a 6X2-es Pusher nyergesvontató változatban az új Premium
Route számtalan változatot kínál, maximálisan teljesítve a szállítók összes
igényét, valamennyi tevékenységi területen.
A fékrendszer
A valamennyi modellben megtalálható tárcsafékek, EBS, Optibrake
és lassítófékek a fékezés és az úttartás tekintetében is kiváló biztonsággal
ruházzák fel az új Premium Route-ot.
A jármű jó iránytartását biztosító és kitűnő lassítási komfortot
eredményező tárcsafékek karbantartása egyszerűbb lett, élettartamuk
megnövekedett.
Optibrake
A DXi 11 jelzésű motoron elhelyezett Optibrake lassítófék a
kipufogófék és a kompressziós fék kombinálásának köszönheti jelentős lassítási
teljesítményét (275 kW).
Az Optibrake alapfelszerelés az automatikus váltóval felszerelt
változatokban, és opcióként igényelhető a mechanikus váltóval készült
modellekbe.
A kompressziós féket a motorba építik.
A kipufogóra ható nyomásszabályozó szelep a turbófeltöltő mögött
helyezkedik el. Amikor a kipufogófék működésben van, a kipufogószelep zárva van.
Ez lehetővé teszi a nyomás növelését a megemelkedő dugattyúkon, ami fokozza a
fékerőt.
Az új Premium Route nem csak új fékrendszert kapott, hanem
megtalálhatók benne azok a legújabb felszerelések, amelyek nagy
teljesítőképességet és kiemelkedő biztonságot jelentenek a 21. századi közúti
fuvarozó járművek számára.
Valamennyi Premium-ban alapfelszerelés a kipufogófék.
- Tárcsafékek és EBS társítása
A tárcsafékek és az EBS összekapcsolása kiváló fékezést és
tökéletesen stabil iránytartást biztosít.
Ezen kívül remek reakciósebességet, kisebb féktávolságot,
folyamatos progresszivitást biztosít. Garantálja a fékbetétek egyenlő kopását,
növeli a fékbetétek és a tárcsák élettartamát, a teljesítményt és a kényelmet.
- Az EBS (elektronikus fékrendszer)
Az új Premium Route EBS rendszere új funkciókat kínál. Ezek közé
tartozik a motorfék vezérlése nedves talajon haladáskor a "visszakapcsolási"
szakaszokban, ennek során a hátsó kerekek leblokkolásának megakadályozásával
segíti megőrizni a jármű irányíthatóságát.
A fékhatás 45 százalékot meghaladó csökkenésekor az EBS
figyelmezteti a vezetőt, akárcsak abban az esetben, ha a fékek hőmérséklete 550
fok fölé emelkedik.
Az EBS segíti a lejtőn történő elindulást azzal, hogy a
vezetőnek nem kell a fékpedált nyomnia ilyen jellegű manőver esetén.
Az EBS a differenciálmű bekapcsolásának vezérlését is lehetővé
teszi, ami mostantól menet közben is lehetséges: az EBS a bekapcsolás előtt
kiegyenlíti a jobb és a bal oldali kerekek sebességét.
Az EBS biztosítja továbbá pótkocsifék-funkciót: miután
ellenőrizte a jármű és a pótkocsi helyes összekapcsolását, jelzi a vezetőnek a
pótkocsi és a nyergesvontató fékezése közötti rendellenességeket és az esetleges
meghibásodásokat.
A még nagyobb biztonság érdekében a motor leállítása és az ajtó
kinyitása után öt másodperccel hangjelzés figyelmezteti a vezetőt, ha
elfelejtette behúzni a rögzítőféket. A hangjelzés 30 másdopercig működik.
- Az ESP (dinamikus menetstabilizáló)
Az ESP lehetővé teszi a jármű irányának megtartását alul- és
túlkormányozottság esetén. Az első esetben a hátsó, a másodikban az első
kerekeket fékezi. Ezzel a pótkocsit is lefékezi, ami lehetővé teszi a
nyergesvontató-pótkocsi együttesének lassítását és irányának korrigálást.
Az ESP másik feladata, hogy megszüntesse a szerelvény
felborulásának veszélyét, különösen kanyarban és nagy sebesség esetén.
Az APM (Air Pressure Management -
sűrítettlevegő-ellátást irányító modul)
Az APM lehetővé teszi, hogy a nagyobb biztonság és a jobb
minőség érdekében a mechanikus sűrítettlevegő-ellátást elektronizált
sűrítettlevegő-ellátás váltsa fel.
Hatékonyabbá tették a kompresszor vezérlésével történő
levegőellátás szabályozását, ennek következtében az APM csökkenti az
üzemanyag-fogyasztást. Az egyik tartályt kiiktatták, ezzel kisebb lett az APM
tömege és mérete. Az APM a levegő regenerálásának köszönhetően lehetővé teszi a
megelőző karbantartást és növeli a légszárító-betét élettartamát.
Az APM a motor beindítási fázisában kikapcsolja a kompresszort,
ezzel korlátozza az akkumulátorok teljesítményfogyasztását.
Az APM a kijelzési és figyelmeztetési küszöbök nagyobb
rugalmasságának köszönhetően a precízebb diagnosztikát is elősegíti.
Annak érdekében, hogy a légszárítóbetét ne legyen megdermedve a
motor beindításakor, a motor leállásakor minden esetben optimalizált
regenerálódási szakasz megy végbe. Az APM lehetővé teszi
az elektromos kábelrendszer egyszerűsítését.
|