TIR.gportal.hu ahol a kamionok laknak!!
TIR.gportal.hu ahol a kamionok laknak!!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
hirlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
g-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
utolsó frissítés

2007. 03. 10.

 
hírek / news
hírek / news : Magnum után...

Magnum után...

kezdő  2005.10.12. 19:29

Itt a premium! :)

Igen mint már mondottam az ÚJ Renault Magnum után itt az ÚJ Renault Premium. A képek alapján nekem az első benyomásom az volt, hogy ez csúnya, de aztán jobban megnézten és azt vettem észre, hogy ez nem is olyan csúnya csak csúnyácska! :)

 

Tehát az első benyomásom nem volt annyira jó és mint már említettem a külseje nem annyira tetszik (nekem), mert a "régi" premiumnak a lámpája olyan megszokott és szép, hogy ez az új design szokatlan még. Egyesek szerint "energikus esztétika jellemzi". Ezzel a formával a tervezők dinamikus és erőteljes megjelenést akartak adni a járműnek és szerintem sikerült is. :) A hűtőmaszk alatti fellépők széleseddek és nagyobbak lettek.   

A másik dolog amin még megakadt a szemem azok a visszapillantó tükrök. Eléggé érdekesek, kicsit hasonlítanak az új merci actros tükreihez. Szélesebb látómezőt oldalra, hátrafelé és kissebb holteret biztosítanak.

A belsejéről egy-két dolgot megtudtam (innen: http://xxlplan.ovh.net/%7Erenaultt/NewRenaultPremium/root.php?lang=hu ) például, hogy a Renault Premium Route (mivel ez az új neve) fülkéje teljesen megújult és mind a három felszerltségi szint (Alliance. Priviége, Excellence) számos jelentős újítást tartalmaz. A vezetőnek minden egyes kis tárolórekesz kézre esik. A vezető és utasa nagyobb mozgásszabadságot és kényelmet élvezhet a fülkében. És nincs többé fárdat vezető mert az új fülkéhez új ágy is dukál és már 5 óra alvás után is frissen ébred a vezető. Az új, nem visszatükrözödő és állítható fényerejű kijelző mutatja a vezető számára a szükséges információkat:

  • Digitális sebesség-kijelző mely egyedülálló a piacon
  • Központi analóg fordulatszámmérő
  • Figyelmeztető üzenetek a sofőr számára

A motorja egy 11 literes dXi erőforrás amiben 440 Le és 2000 Nm van. Az új DXi11 motorban sorban helyezkedik el a 6 henger, ez már az új generációs, egyedi adagolós befecskendezési rendszer. Akár 5%-kal csökkenti az üzemanyag fogyasztást. Kiváló teljesítményt és vezetési komfortot garantál különösen nehéz körülmények közötti felhasználás esetén is.

Megbízató konstrukció háromféle teljesítményszintel:

  • DXi 11 440: maximális nyomaték 2000 Nm az 1100-1400 ford/perc fordulatszám-tartományban.
  • DXi 11 380: maximális nyomaték 1800 Nm az 1100-1400 ford/perc fordulatszám-tartományban.
  • DXi 11 330: maximális nyomaték 1650 Nm az 1100-1400 ford/perc fordulatszám-tartományban.

A Premium mindegyik tengelykapcsolója egytárcsás, száraz, 430 miliméteres, kerámia betétes tengelykapcsolóval van szerelve. Működtetése hidraulikus úton, sűrített levegős rásegítéssel van megoldva. Az új motorokhoz öt különböző, 16 fokozatú, kézi kapcsolású ZF váltómű közül lehet választani, három gyorsító és kettő direkt végáttételű. A 12 előre- és a 4 hátrameneti fokozatot tartalmazó Optidriver ll. váltómű bármelyik motorhoz rendelhető. A váltóművek különdöző, 430-1000 newtonméteres mellékhajtással is felszerelhetők, az Optidriver ll. váltóművek a Premiumokban új, a kormányoszlopra telepített kezelőszervet kapott. A kapcsolási program kiválasztására egy kapcsológyűrű szolgál, és szintén lehetőség van a manumális és automatikus menü közötti választásra. Szűk helyen való manőverezéshez a kúszófokozatot használhatjuk előre menetben. A hátrameneti álláshoz egy biztonsági előválasztó kapcsoló is tartozik. A jármű súlycsökkentése érdekében a kuplungház és a teljes váltómű háza alumíniumból készül.

1-2 kedves kolega véleménye a "kicsikéről":

poiuzf: Ma beleültem egy új Renault Premiumba. Ne vegyen ilyet senki nemzetközis autónak. Ilyen szűk autóbal nem szívesen járnék. Akkora mint egy emeltfülkés 7,5-es. Keskeny fülke (a gazdája azt mondta ha rendesen ül nem látja a tükrökből a szélességjelzőt). A magasítás keskenyebb mint a fülke, így a felső ágyat nem lehet magasra tenni és felcsukni sem csak összehajtani. A szélvédő felett csak egy rendes méretű zárható szekrény van, ezenkívül csak az ágy alá lehet pakolni. Az állófütés csak az utas oldali ülés alá fújja a meleget. Ja és magasabb a motoralagút mint a DAFban az pedig már szép eredmény. Nekem a 46-os lábam nem fér el kényelmesen a pedáloknál.

Gasolin: Ilyen ez a Premium. Olcsó autó kompromisszumokkal.
Dolgozni ezzel is lehet, de nem muszáj szeretni.
Hivatalosan ez nem nemzetközis autó, arra ott a Magnum. Más kérdés, hogy a Premiumok fő vevője a kispénzű kelet-európai nemzetközis fuvarozó cégek.
Arra valók, hogy az olyan országokban amik viszonylag nagyok (francia, német, spanyol) néha 1-1 alkalommal hetente tudjanak aludnia sofőrök.
Ilyen volna az Axor is, más kérdés, hogy nem csak erre használják.

somlaitruck.hu véleménye a "nyergesről". :)

 

Csak a nevét tartotta meg a régi Premium Route-ból

A Renault Trucks, amely 1996-ban vezette be a már több mint 100.000 példányban értékesített Premium könnyű és versenyképes teherautójának koncepcióját, most egy teljesen új járművet mutat be a szállítóknak.

A teljesen új fülke, alváz és hajtáslánc a piac legújítóbb szellemű teherautójává teszi a Premium Route-ot, amely tökéletesen alkalmazkodik a legkülönbözőbb és a legnehezebb felhasználásokhoz is.

A műszaki és technológiai újításoknak, a motorizációnak, a csökkentett fogyasztásnak és a nagyfokú utazási kényelmet biztosító, teljesen áttervezett fülkének köszönhetően az új Premium Route teljessé teszi a Renault Trucks kínálatát a távolsági és közepes távú fuvarozásban.

A Renault Trucks szellemiségéhez hűen az új Renault Premium Route forradalmasítja a kategóriát. Határozott és innovatív jármű, amelyet teljes egészében újraterveztek annak érdekében, hogy ötvözze a minőséget, a kényelmet, a biztonságot, a teljesítőképességet és a jövedelmezőséget.

Az új Renault Premium Route referencia az ügyfelek számára a minőség és a teljesítőképesség tekintetében.

A hajtáslánc

j motor, új tengelykapcsoló, új sebességváltó, új hidak és tengelyek - az új Renault Premium Route egy új, vérbeli túraautó.

A motorizációk

A Venissieux-ben gyártott új, 10.8 literes DXi 11 motor háromféle teljesítményszinttel szerepel a Premium Route kínálatában: 330, 380 és 440 lóerős változatban.

A 330 lóerős változat legnagyobb nyomatéka 1650 Nm a 1000 és 1400/perc közötti fordulatszám-tartományban, maximális teljesítménye 240 kW 1800-1900/percnél.

  • A 380 lóerős változat nyomatékmaximuma 1800 Nm a 1000 és 1400/perc közötti fordulatszám-tartományban, legnagyobb teljesítménye 279 kW 1800-1900/percnél.

A 440 lóerős változat legnagyobb nyomatéka 2000 Nm a 1100 és 1400/perc közötti fordulatszám-tartományban, maximális teljesítménye 321 kW 1900/percnél.

A háromféle teljesítményszinttel az új Premium Route tökéletes választ kínál a szállítók elvárásaira és igényeire, akár az országos, akár a nemzetközi vagy regionális fuvarozásban tevékenykednek.

A hátsó vezérlés következtében érezhetően csökkennek a menetzajok és vibrációk, ami kellemesebbé teszi az utazást a fülkében.

A sebességváltók

Az új Renault Premium hatféle váltót kínál, öt mechanikus és egy automatikus változatot, ezeket összehangolták a motor teljesítményével.

ZF 16S 1620 TD váltó a 330 lóerős változathoz.

ZF 16S 1820 TO váltó a 330 és 381 lóerős változatokhoz.

ZF 16S 1920 TD váltó a 380 lóerős változathoz.

ZF 16S 2220 TD és 2220 TO váltó a 440 lóerős változathoz.

Valamennyi motorizációhoz rendelhető tizenkétfokozatú Optidriver II.

A nagyobb kényelem és biztonság érekében az összes ZF sebességváltóban a sebességek egymás feletti H elrendezésben helyezkednek el, vagyis az 5-8. fokozatok az 1-4. fokozatok felett találhatók. A vezető a váltógombon elhelyezett nyomógomb segítségével válthat az egyik sebességskálából a másikba.

A nyolc fokozat tizenhat félfokozatra oszlik, ami a motor teljesítményének kihasználása és a fogyasztás szempontjából is kedvezőbb.

Az egymás feletti H elrendezés nagyobb kényelmet, kisebb igénybe vételt és nagyfokú pontosságot jelent a vezető számára. A váltó használatát megkönnyíti az elektromágneses szelep, amely védi a rendszert a téves fokozatváltástól, és ezzel megakadályozza a fordulatszám túlpörgését.

A servoshiftnek köszönhetően a váltó az erőfeszítések 75 százalékát biztosítja.

Ezen kívül a huzalos sebességváltó kisebb tehetetlenséget eredményez, jobban illeszkedik a jármű felépítésébe, egyszerűbbé teszi a fülke billentését, kisebb a súlya, és jobban szűri a vibrációkat.

A mechanikus váltókhoz társított Driving Monitoring System, amely a takarékos vezetést segíti elő, folyamatosan és valós időben jelzi a fogyasztás és a teljesítmény tekintetében leginkább megfelelő fokozatot.

Optidriver II

Az új Premium Route automatikus változatához opcióként Optidriver II igényelhető.

A kompakt és könnyű Optidriver II az alapdobozból és a felezőből áll, amely tizenkét első és négy hátsó fokozatot biztosít.

A fokozatváltások teljesen automatizáltak, egyetlen optimalizált vezetési program segítségével, amely a terhelés és a használat körülményeinek figyelembe vételével határozza meg az ideális fokozatot.

Az Optidriver II a legjobb kompromisszumot kínálja a fokozatváltás gyorsasága tekintetében, valamint a mozgékonyság és a fogyasztás között.

A számítógép minden pillanatban kiválasztja és bekapcsolja a legmegfelelőbb sebességfokozatot, induláskor is. Így a motor mindig a legjobb kihasználtsági fokkal működik.

Az Optidriver II lehetővé teszi azt is, hogy a vezető a szükséges helyzetekben manuális módba váltson.

Az Optidriver II kapcsolói a kormányon helyezkednek el, ami az új Premium Route egyik újdonsága. A kapcsolók egyszerű megérintésével válthat a vezető egyik fokozatból a másikba gyorsításkor vagy lassításkor. Az aktuálisan kiválasztott fokozat, valamint az éppen használatos - automatikus vagy manuális - üzemmód piktogramja megjelenik a műszerfalon.

Az alapdoboz, a felező háza és a tengelykapcsoló háza alumíniumból készül, ami tovább csökkenti a jármű tömegét.

Lassítás, fékezés és biztonság

Az DXi 11 motorhoz alapfelszerelés a kipufogófék. Ezt a funkciót a kipufogószelepeken elhelyezett szelep valósítja meg. Célja, hogy fokozza a fékezőerőt. Maximális teljesítménye 135 kW 2100/percnél.

Az új Premium Route opcióként Optibrake-kel is felszerelhető. A kategória legjobb motorféke 2300/perc fodulatszámon 275 kW teljesítménnyel lassítja a kereket, és ezzel tovább növeli a biztonságot. A lassítási teljesítmény alacsony fordulatszámon is 160 kW 1500/percnél.

A lassítófékek

Az új Premium Route két lassítófék-modellt kínál, a mechanikus váltókhoz az Intardert, valamint a Voith-ot az Optridriver II jelenléte esetén.

Az 500 kW-os teljesítménynek köszönhetően a lassítófékek folyamatos fékhatást biztosítanak a fokozatváltások alatt.

A kormány bal oldalán elhelyezett kar segítségével működtethető lassítófékek természetesen társíthatók a fékpedállal és a sebességtartó automatikával (cruise control).

A hátsó hidak

Két új hátsó híd került az új Premium Route választékába: az egyszeres áttételű P 13170 típusú híd, és a nehéz körülmények közötti felhasználásra szánt, kettős áttételű P 1395 jelzésű híd. Ezek a hidak kevesebb karbantartást igényelnek, az olajcsere 240.000 kilométerenként esedékes, és még hatékonyabb átrozsdásodás elleni védelmet biztosítanak. A differenciálzár opcióként rendelhető.

A mellékhajtóművek

Annak érdekében, hogy az új Premium Route megfeleljen a különböző szakmai igényeknek és felhasználásoknak, a Renault Trucks új mellékhajtómű-kínálatot fejlesztett ki.

Az új mellékhajtóműveket megbízhatóság és egyszerűsített használat jellemzi.

A bekapcsolás-érzékelő folyamatos visszajelzést ad a mellékhajtómű működéséről.

Az új tömítés fokozottan védi a sebességváltót, és megszünteti az olajfolyás kockázatát.

A mellékhajtóműveket biztonságos és elektronikus használat jellemzi: beindításuk elektronikusan vezérelt, a vezetőhelyről elérhető kapcsolóval hozhatók működésbe. Kizárólag üres állásban és behúzott rögzítőfékkel hozhatók működésbe.

Az ügyfél megválaszthatja a bekapcsolás és a kikapcsolás feltételeit (a felépítményező paraméterezése szerint), például működés egy kiválasztott fokozat mellett, menet közbeni használatra.

A hajtáslánc védelme érdekében a sebességváltás továbbra sem lehetséges.

A használattól függően többféle mellékhajtómű közül választhat az ügyfél: a tengelykapcsolat létrehozására illetve bordástengelyes szivattyúhajtáshoz készült 81B illetve C, a magasabb teljesítményszintet kínáló 84B és C, valamint a nagyteljesítményű N221/10B illetve C közül.

A Renault Trucks ezen kívül új, három kimenetes, nagyteljesítményű mellékhajtóművet vezet be, amely az Optidriver II váltóhoz társítható. A másik újdonság a második mellékhajtómű hozzáadásának lehetősége úgy, hogy a két mellékhajtómű egymástól független működik.

Valamennyi mellékhajtómű alkalmazható az Optidriver II-höz.

A fülke

Kívül-belül újító szellemiség és formaterv jellemzi az új Premium Route fülkéjét.

Külső

A design vagy luxus változatban kapható fülke referencia a komfort tekintetében.

A design változatban a lökhárító, a visszapillantók és a hűtőrács árnyalata szürke, a fellépő nincs lefényezve és a lámpák belseje fekete.

A luxus változatban a lökhárítót és a fellépőt a fülke színére fényezik. A visszapillantók metálszürkék, a hűtőrács metál fényezésű és a lámpák belseje krómozott.

Az új Premium Route impozáns és határozott megjelenésű fülkéje számos új elemet kapott: a hűtőrács, a lekerekített sarkok, a légterelők, a sárvédő, a napellenző vagy a visszapillantók.

A megújult első részen kívül újdonság még a fülke külső megjelenésében a szürke metál hűtőrács, az új, piszkolódásmentes légterelők, az új, háromrészes lökhárító két oldalsó "olvadékony" résszel, ami jelentősen megkönnyíti az ütközéseket követő javítást.

A szélvédő-fellépők szélesebbek, csúszásgátló felülettel.

A visszapillantók jobb oldalsó és hátsó kilátást tesznek lehetővé, valamint csökkentik a holtteret. Befutási körzetüket a korábbi 1300 mm helyett 2000 m-re növelték, ez már most megfelel a jövőbeni szabványnak. A jobb oldalon található, széles látószögű visszapillantó is már most teljesíti a 2006-tól hatályos előírásokat.

A visszapillantók elektromosan állíthatók és fűthetők.

A lámpatükrök ötvözik a teljesítményt és az esztétikumot. Az üvegnél ellenállóbb polikarbonátból készült, levehető bura megkönnyíti a karbantartást és a javítást. Nagyobb erősségű világítás és hosszabb élettartam jellemzik őket. Szériában tartalmazzák a ködfényszórót, opcióként Xenon-lámpával is felszerelhetők.

A fülke új fellépőn keresztül közelíthető meg, amelyet a fülke árnyalatára fényeznek. Innen elérhető az utasoldalon található, teleszkopikus rendszerrel felszerelt fényszórómosó-tartály, valamint a vezetőoldalon található ablakmosófolyadék-tartály.

A hosszított fülkéhez két szerszámosláda tartozik, megvilágítással és hevederrel a bal és a jobb oldalról.

Belső

Alliance, Privilege vagy Excellence kivitelben és valamennyi változatban újfajta fedélzeti kényelmet és teljesen új minőséget kínál az új Premium Route.

Igényes kidolgozottság jellemzi a belső teret, ahol nesztelen hangulat uralkodik.

A teljesen áttervezett, körülölelő műszerfal tökéletesen elérhető a vezetőhelyről. Minden kezelőszerv kézre esik.

A finom, nyersszínű árnyalatok fokozzák a komfort érzetét, és elegáns, egyúttal megnyugtató hangulatot biztosítanak.

A világos színű új kárpitok elegánssá teszik a belső teret, a szintén új belső függönyök viszont sötétebbek, a nagyobb intimitás érdekében.

Számos berendezés gondoskodik a hosszított fülke még nagyobb kényelméről: pohártartó-mélyedések, áthelyezhető hamutartó, sűrítettlevegő-csatlakozó előkészítése, a légkondicionálón keresztül hűtött fiók, A4-es formátumú rakodóhely, kétliteres, ISO modulba átalakítható fiók, 12 és 24 voltos csatlakozó a műszerfalon, tévéasztalka az utasoldalon a magasított tetős változatban, 24 voltos csatlakozó az asztalkán, rögzítőgyűrűk stb.

A kényelmesebb és tágasabb, 2022 mm x 780 mm, 150 mm vastag fekvőhelyhez könnyen megágyazható matrac tartozik. A fekvőhely alatt 28 literes tároló helyet alakítottak ki.

A pneumatikus felfüggesztésű üléseket új huzat borítja.

Opcióként nagyfokú kényelmet biztosító, deréktámasszal ellátott, fűthető ülések is rendelhetők.

A teljesen sík motoralagút és a kiszélesített oldalirányú közök könnyű mozgást tesznek lehetővé a fülkében. Így a vezető nehézség nélkül közelítheti meg az utasülést vagy a fekvőhelyet.

A hat darab, új rajzolatú lámpa jobb világítást biztosít a fülkében. Éjszaka a lámpák vörös fénnyel világítanak, ami kevésbé fárasztja a vezető szemét.

Az Optidriverrel felszerelt változatokban alapfelszerelés a vezetőoldali kartámasz.

Az Optidriver változatokban nincs sebességváltó-kar a padlón, ami még jobban megkönnyíti a mozgást a fülkében.

A műszerfal

Az új kijelzőnek köszönhetően a vezető látóterében azonnal megjelennek azok az információk, amelyekre szüksége van.

A piacon egyedülálló digitális sebességkijelző, a központi fordulatszámmérő, a három, különböző színű részből álló fogyasztáskijelző terület, a változattól függően nagy vagy kis méretű elektronikus mátrix a vezető számára jól látható módon mutatja a szükséges információkat.

A jó láthatóság érdekében a visszajelzőket, a vészvillogót, a karbantartásjelzőt és az információ-kijelzőt a vezetővel szemben helyezték el.

Az új kijelző visszatükröződést gátló üveggel készül, világítása erősebb, ugyanakkor szabályozott. A hangjelzések hangosabban és jobban szólnak.

A kormány

A kormányon helyezkednek el a következő funkciók kapcsolói:

  • lassítófék
  • a rádió
  • a lámpák
  • az ablaktörlő
  • a kijelző legördülő menüsora
  • Optidriver

Kényelem és biztonság

Tetővel vagy tető nélkül, az új Premium a kényelmet és biztonságot, eleganciát és harmóniát áraszt.

Komfort

A Premium fülkéje mindhárom, Alliance, Privilege és Excellence változatban is tökéletes kényelmet kínál. Ehhez hozzájárulnak az új fényforrások, az erősségükben és hely szerint állítható hangulatfények, a nagyobb derűt árasztó világos és harmonikus fény a fülkében, a klímaberendezés, az elektromos tetőszellőző, az utas- és vezetőoldali fűthető ülés, az állóhelyi fűtés, az új 24 voltos csatlakozók, az ötlemezes CD-tároló, a hűtőszekrény stb.

Biztonság

A távvezérlő segítségével működtethető szuperretesz, a chipkártyás tachográf, az első ködlámpák, az új indításgátló, a be nem kapcsolt biztonsági övre figyelmeztető kijelzés az összes üléshez, a behajtható kulcs, az opcióként igényelhető, nem "pánik" típusú riasztó - ezekkel a szerelvényekkel az új Premium a legújabb megoldásokat kínálja.

Az alapfelszerelések

Az Alliance, a Privilege és az Excellence változat alkotja az új Premium fülkekínálatát.

Az Alliance változat szériában tartalmazza a légkondicionálót, a teljes magasságú tetőt, valamint a fülke színére fényezett lökhárítót és fellépőt.

A Privilege változat alapfelszerelésként kínálja az állóhelyi fűtést és több zárt rakodóhelyet, valamint a tetőlégterelőt és a napellenzőt.

Az Excellence-ban a hűtőszekrény és a CD-tároló, az oldalsó burkolatok, a kettős árnyalatú napellenző és a Xenon-lámpák egészítik ki a felszereltséget.

Az alváz

A felépítményezők munkájának megkönnyítése érdekében a Renault Trucks a leleményességet a részletek iránti kitüntetett figyelemmel párosította:

  • a tengelytávok szélesebb választéka,
  • különböző magasságú járművek a nagyobb volument igénylő szállítók számára
  • csökkentett hossztartó-vastagság a nagyobb hasznos terhelés érdekében
  • megerősített hossztartók a nehéz körülmények közötti felhasználáshoz
  • a felfüggesztett elemek optimalizálása valamennyi karosszériatípusban.

Előretolt, kiszélesített alvázkeret

Az új hossztartóváltozat, a fülke alatt elhelyezett, előre tolt kiszélesített alvázkeret, az új első és hátsó szélesség, az alváz-keret 1120 mm-es első túlnyúlása megkönnyítik a felépítményezést, növelik a stabilitást, és jobb útfekvést eredményeznek.

Kétféle, 266 és 300 mm-es hossztartó-hosszúság igényelhető, és összesen nyolcféle tengelytáv szerepel a kínálatban.

A tengelyek

Az új Premium Route vagy a kizárólag mechanikus felfüggesztésű változatban kapható, 7,1 tonnás első felfüggesztéssel (hídeltolás 125 mm), vagy a mechanikus és légrugós felfüggesztéssel is igényelhető, 8 tonnás első felfüggesztésel (hídeltolás 160 mm).

A kerekek kiegyenlítő hídeltolásának köszönhetően a két új tengely lehetővé teszi a kerekek jobb összehangolását. A tengely típusa nem befolyásolja a hasmagasságot, amely 200 mm 70-es méretű gumiabroncsok esetén.

A felfüggesztések

Az új Premium Route mechanikus vagy pneumatikus első felfüggesztésekkel készül.

A mechanikus felfüggesztés húsz kilogrammal könnyebb, mint az előző modellben. Kétféle megerősített felfüggesztéstípus lehetséges: 7,1 tonnás, illetve 8 tonnás első felfüggesztés.

Légrugós változatban a felfüggesztés lehet normál magasságú vagy süllyesztett, 8 tonna terhelhetőséggel. A 950 mm magas nyergesvontatók nagytérfogatú járművekhez adaptált, süllyesztett változatban is kaphatók.

Valamennyi Renault Premium Route szériában tartalmazza a légrugós hátsó felfüggesztést, amely állandó magasságot, jobb vezetési komfortot és jobb útfekvést biztosít.

A szintszabályozás a rugótömlőkön elhelyezett magasságérzékelő segítségével történik.

Az ESC, az elektronikus felfüggesztés-ellenőrzési rendszer a lehető legjobban szabályozza és felügyeli a jármű magasságát. A számítógép által vezérelt ESC vagy a műszerfalról, vagy távirányító segítségével irányítható. Ez utóbbival az első és a hátsó felfüggesztés egyszerre vezérelhető, valamint ezzel irányítható a harmadik tengely is.

A gumiabroncsok

A Renault Premium Route a gumiabroncsok teljes választékát kínálja, a jármű felhasználásához igazodva: közúti fuvarozásra alkalmas gumik, újdonságként 385/65 méretű első gumikkal, valamint 385/55 méretű, kőfelverődés elleni védelemmel ellátott gumikkal, amelyek biztonságosabbá és esztétikusabbá teszik a járművet.

A gumikat Alcoa vagy Speedline alumínium keréktárcsákra feszítik.

Első és hátsó aláfutásgátló

A Renault Premium Route járművek új első aláfutásgátló rúddal készülnek, a teherautó-alvázakat új hátsó aláfutásgátló rúddal is felszerelik. Ez utóbbi a teherautó-vontatók esetén behúzható az alváz alatti kereszttartó segítségével, megfelelve ezzel a Grand Volume (nagytérfogatú járművek) szakma követelményeinek.

Oldalsó burkolatok

Opcióként az Premium lehajtható oldalsó burkolatokkal, valamint beépített járófelület-fellépővel is felszerelhető.

Variálhatóság

Az alváz nagyfokú variálhatósága lehetővé teszi számos felfüggesztett elem elhelyezését: kerékékek, kiegészítő járófelület, szerszámosláda, pótkerék-tartó stb.

A kínálatot háromféle nyereg alkotja: kettő lemezből normál közúti használatra, kettő pedig öntött vasból erős igénybevételhez, csökkentett karbantartást igénylő teflon bevonattal.

A nyereg áthelyezhető legfeljebb 200 mm-rel, illetve a lemezből készült nyereg áthelyezése 487,5 mm-es úton lehetséges.

Az új Premium többféle, acélból vagy alumíniumból készült üzemanyagtartályt kínál, ezek térfogata 255 litertől 690 literig terjed.

A teherautó-alvázak kínálatában szereplő tizenháromféle, 3700-tól 6800 mm-ig terjedő tengelytávval az új Renault Premium Route sokkal jobban lefedi az igényeket, jobban alkalmazkodik a különböző szakmák követelményeihez, optimalizálja a felépítményezhető hosszúságokat, és nagyobb rugalmasságot tesz lehető a felépítményezők számára.

A 4X2-es nyergesvontató, a 4X2-es teherautó-alváz, a 6X2-es teherautó-alváz és a 6X2-es Pusher nyergesvontató változatban az új Premium Route számtalan változatot kínál, maximálisan teljesítve a szállítók összes igényét, valamennyi tevékenységi területen.

A fékrendszer

A valamennyi modellben megtalálható tárcsafékek, EBS, Optibrake és lassítófékek a fékezés és az úttartás tekintetében is kiváló biztonsággal ruházzák fel az új Premium Route-ot.

A jármű jó iránytartását biztosító és kitűnő lassítási komfortot eredményező tárcsafékek karbantartása egyszerűbb lett, élettartamuk megnövekedett.

Optibrake

A DXi 11 jelzésű motoron elhelyezett Optibrake lassítófék a kipufogófék és a kompressziós fék kombinálásának köszönheti jelentős lassítási teljesítményét (275 kW).

Az Optibrake alapfelszerelés az automatikus váltóval felszerelt változatokban, és opcióként igényelhető a mechanikus váltóval készült modellekbe.

A kompressziós féket a motorba építik.

A kipufogóra ható nyomásszabályozó szelep a turbófeltöltő mögött helyezkedik el. Amikor a kipufogófék működésben van, a kipufogószelep zárva van. Ez lehetővé teszi a nyomás növelését a megemelkedő dugattyúkon, ami fokozza a fékerőt.

Az új Premium Route nem csak új fékrendszert kapott, hanem megtalálhatók benne azok a legújabb felszerelések, amelyek nagy teljesítőképességet és kiemelkedő biztonságot jelentenek a 21. századi közúti fuvarozó járművek számára.

Valamennyi Premium-ban alapfelszerelés a kipufogófék.

  • Tárcsafékek és EBS társítása

A tárcsafékek és az EBS összekapcsolása kiváló fékezést és tökéletesen stabil iránytartást biztosít.

Ezen kívül remek reakciósebességet, kisebb féktávolságot, folyamatos progresszivitást biztosít. Garantálja a fékbetétek egyenlő kopását, növeli a fékbetétek és a tárcsák élettartamát, a teljesítményt és a kényelmet.

  • Az EBS (elektronikus fékrendszer)

Az új Premium Route EBS rendszere új funkciókat kínál. Ezek közé tartozik a motorfék vezérlése nedves talajon haladáskor a "visszakapcsolási" szakaszokban, ennek során a hátsó kerekek leblokkolásának megakadályozásával segíti megőrizni a jármű irányíthatóságát.

A fékhatás 45 százalékot meghaladó csökkenésekor az EBS figyelmezteti a vezetőt, akárcsak abban az esetben, ha a fékek hőmérséklete 550 fok fölé emelkedik.

Az EBS segíti a lejtőn történő elindulást azzal, hogy a vezetőnek nem kell a fékpedált nyomnia ilyen jellegű manőver esetén.

Az EBS a differenciálmű bekapcsolásának vezérlését is lehetővé teszi, ami mostantól menet közben is lehetséges: az EBS a bekapcsolás előtt kiegyenlíti a jobb és a bal oldali kerekek sebességét.

Az EBS biztosítja továbbá pótkocsifék-funkciót: miután ellenőrizte a jármű és a pótkocsi helyes összekapcsolását, jelzi a vezetőnek a pótkocsi és a nyergesvontató fékezése közötti rendellenességeket és az esetleges meghibásodásokat.

A még nagyobb biztonság érdekében a motor leállítása és az ajtó kinyitása után öt másodperccel hangjelzés figyelmezteti a vezetőt, ha elfelejtette behúzni a rögzítőféket. A hangjelzés 30 másdopercig működik.

  • Az ESP (dinamikus menetstabilizáló)

Az ESP lehetővé teszi a jármű irányának megtartását alul- és túlkormányozottság esetén. Az első esetben a hátsó, a másodikban az első kerekeket fékezi. Ezzel a pótkocsit is lefékezi, ami lehetővé teszi a nyergesvontató-pótkocsi együttesének lassítását és irányának korrigálást.

Az ESP másik feladata, hogy megszüntesse a szerelvény felborulásának veszélyét, különösen kanyarban és nagy sebesség esetén.

Az APM (Air Pressure Management - sűrítettlevegő-ellátást irányító modul)

Az APM lehetővé teszi, hogy a nagyobb biztonság és a jobb minőség érdekében a mechanikus sűrítettlevegő-ellátást elektronizált sűrítettlevegő-ellátás váltsa fel.

Hatékonyabbá tették a kompresszor vezérlésével történő levegőellátás szabályozását, ennek következtében az APM csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Az egyik tartályt kiiktatták, ezzel kisebb lett az APM tömege és mérete. Az APM a levegő regenerálásának köszönhetően lehetővé teszi a megelőző karbantartást és növeli a légszárító-betét élettartamát.

Az APM a motor beindítási fázisában kikapcsolja a kompresszort, ezzel korlátozza az akkumulátorok teljesítményfogyasztását.

Az APM a kijelzési és figyelmeztetési küszöbök nagyobb rugalmasságának köszönhetően a precízebb diagnosztikát is elősegíti.

Annak érdekében, hogy a légszárítóbetét ne legyen megdermedve a motor beindításakor, a motor leállásakor minden esetben optimalizált regenerálódási szakasz megy végbe.

Az APM lehetővé teszi az elektromos kábelrendszer egyszerűsítését.

Teljesítmény:
Nyerjen minden területen

 

Akcióban a teljesítmény

· A fogyasztás csökkenése

A DXi11 motor kiemelkedő adottságai, a mechanikus és automatizált váltók rugalmassága, átgondolt aerodinamikusság, változattól függően szériában kínált oldalsó és tetőlégterelők, a lassító fékek és a fékrendszer összekapcsolása – mindez együtt teszi lehetővé az akár 5 százalékkal kisebb üzemanyagfogyasztást.

· Optimális kereskedelmi sebesség

A Renault Premium Route teljesen új hajtásláncot kapott, amely összhangot teremt a piac legújabb műszaki vívmányai között:

  • új DXi 11 motorok, 440 lóerőig
  • Super H mechanikus váltók vagy automatizált OptiDriver.
  • A kompakt és kisebb tömegű hidak jobb hasmagasságot eredményeznek.
  • Optibrake motorfék.
  • A lassító fékek és a fékrendszerek összekapcsolása.

Ezek a műszaki megoldások elsőrendű dinamikai tulajdonságokkal ruházzák fel a Renault Premium Route járműveket, amelyek mindenféle útvonalon egyenletes kereskedelmi sebességet biztosítanak, és ebben is az első helyen állnak a kategóriában. Közismerten páratlan megbízhatóság jellemzi, új műszaki adottságai pedig számottevően csökkentik a karbantartási időt, és maximális üzemidőt garantálnak a járműnek:

  • kiterjesztett olajcsere-periódusok Renault Trucks Oils olajok felhasználásával,
  • 20 százalékkal megnövelték a fékbetétek élettartamát,
  • karbantartást nem igénylő felfüggesztés és tengelycsapok,
  • karbantartást nem igénylő nyereg (opció).

· Maximális hasznos teherbírás

Minden konfigurációban és mindenféle használat esetén (csomagszállítás, hűtőtartályos szállítás) a Renault Premium a legjobb hasznos teherbírást nyújtja a kategóriában (átlagban 300 kg-mal kedvezőbb, 4x2-es tartályos nyergesvontató tömege: 6355 kg).

Biztonság és komfort
a gépkocsivezető számára

 

· A biztonság mindenek előtt

A Renault Premium Route elsőrangú fékrendszerrel és ehhez kapcsolódva kifogástalan úttartással rendelkezik. A biztonságot az Optibrake motorfék, a lassítófékek, a tárcsafékek az EBS és ESP rendszerek garantálják. Ezek az előnyök emelik a Renault Premium Route-ot kategóriájának referencia modelljévé.

· Energikus formaterv

Formatervét a nagy közúti kamionok energikus esztétikuma jellemzi. A szennyeződést meggátoló légterelőkkel ellátott, előkelő oldalnézet, a xenonfényszórók (opció) és az új napellenző erőteljes és dinamikus megjelenéssel ruházza fel a járművet.

· Méretre szabott fülke

A gépkocsivezető kellemes élettere és kimagasló hatékonyság megvalósítása érdekében a fülke belső kialakítása teljesen megújult.

A vezetőfülke mindhárom felszereltségi szinten (Alliance, Privilége vagy Excellence) számos jelentős újítást tartalmaz, és felszereltsége is gazdagodott: új kijelző, hűtött rakodóhely, Optidriver II. stb. A Renault Premium Route csendes fedélzetén a legmagasabb szintű ergonómiát és kényelmet élvezheti a vezető.

 
számláló
Indulás: 2004-10-23
 
óra
 
chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
névnap
 
partner oldalak
 
bannerek

Enveco Free Stat 

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak