Átdolgozások.
kezdő 2005.10.01. 12:45
Az új generáció
A Renault az ősszel tervezi bemutatni az új Premium-ot, ami formailag sok mindent átvesz a korábbi Radiance tanulmányautóból.A motorok a Volvo-tól fognak érkezni, ami valószínűleg a DCI11-es motorok nyugdíjazását jelenti. A tervek szerint a Volvo FM sorozatban már futó 9 literes motorok kerülnek beszerelésre (ami olyan szempontból lehet, hogy problémás lesz, hogy a kis hengerűrtartalom miatt a hegyekben igencsak meg fog izzadni ez a motor /és lehet a vezetője is :o)/, másfelől jó hír, hogy a Premium eddig is igen alacsony önsúlya tovább csökkenhet) várhatóan 400LE körüli teljesítménnyel. Belülről új műszerfal, több pakolórekesz és alacsony motorsátor várható. A Volvo FH sorozat és a Renault Magnum legkésőbb 2006 őszéig kapni fog egy 13L-es motort 520-530LE körüli teljesítménnyel. Miközben a Renault a nagyobb teherautóknál a Volvo-tól vesz át alkatrészeket, addig a kicsiknél ez fordítva fog történni, azaz a Volvo veszi át a Renault-tól a Midlum fülkét, motort (ahogyan az várható volt). DAF is fejleszt és a új 12,9L-es motor teljesítménye 360, 410, 460, 510 és 560LE lesz. A MB-nél sem állt meg a fejlesztés így, így a 16 fokozatú automata váltót egy 12 fokozatú nem szinkronizált váltó fogja felváltani (a ZF váltókhoz hasonlóan). Ezenkivűl a V8-as motorokhoz is elkészült az egyszeres áttételű Hypoid hátsó híd (eddig a V8-as motorokat csak külső bolygóműves hátsóhíddal szállította a MB ami azért volt baj, mert abban több fogaskerék van és minden egyes fogaskerék mechanikai veszteséget okoz, ami a fogyasztást 100km-ként 1%-al növeli meg ami a mai teherautóknál kb. 3 decilitert jelent. Ezenkivül egy erősebb motor is készül ami 650LE-s lesz és a nyomatéka 3000Nm lesz ezzel ő lesz a legnyomatékosabb motor a piacon (ha jól emlékszem). Az MAN némileg átdolgozza a TG-A sorozatot az új modell bemutatója az októberi RAI Amszterdami kiállításon lesz. A fülkében több pakolórekesz lesz, új kárpitozást is fel fog tűnni. Ezen kívül egy új fülke változat is bevezetésre fog kerülni, aminak az alapja XL fülke (széles de alacsonytetős) lesz, ami megkapja az XXL magastetőt, azzal a különbséggel, hogy marad az XL-es fülke kisebb szélvédője (az XXL fülkének a szélvédője sokkal magasabb). A fülke tulajdonképpen úgy fog kinézni mint a mostani XXL fülke csak a szélvédő kisebb lesz, így nagyobb rakodóhelyeket lehet kialakítani a szélvédő fölött a jelenleginél. 2006- január 1-től az MAN szállítja a D20-as motort EURO5-ös kivitelben is 390 ill. 430LE-vel SCR technikával. (az MAN is kénytelen átmenetileg bevezetni az Ad-Blue technikát, valószínűleg az utóbbi időkben tapasztalt magasabb üzemanyag fogyasztás miatt) Az ilyen D20-as motor 3%-al fogyaszt kevesebbet mint a hasonló EURO3-as D20-as motor. Ennek ellenére további fejlesztések folynak a kipufogógáz visszavezetéses technika mentén, és egy új motoron dolgoznak, ami kipufogógáz visszavezetéssel, szabályzott feltöltéssel (lehet rosszul fordítottam /németül registeraufladung-nak hívják/) és módosított hűtéssel, ami Ad-Blue nélkül is teljesíti az EURO5-öt, a tervek szerint 2006 év végére szériagyártásba kerül. Ezek után az MAN majd csak az EURO6-nál fog visszatérni az Ad-Blue-hoz. A D28-as modellcsalád utódja a D26-os 13L-es hengerűrtartalommal 2006 október 1.-től érkezik, de a teljesítménye egyenlőre 540LE-re lesz korlátozva. Várható a D20-as motornak egy erősebb változata ami majd kitölti az űrt a 430LE és a D26-os 540LE-e között. A V10-es motorok ideje is meg van számlálva. Az MAN a Liebherr céggel közösen dolgozik egy V8-as motoron, ami a mai környezetvédelmi igényeknek jobban megfelel. Ebből a V8-as motorból készül majd a tervek szerint az új hajómotor generáció és felhasználják majd stabilmotorként is, az MAN-nél, de valószínűleg járművekbe is bele fog kerülni, míg a Liebherr a darukhoz fogja használni a járművek mozgatásához (a daruzásnál a gém mozgatásához általában kisebb teljesítményű külön motort használnak). Ezen kivül fejlesztések folynak olyan irányban is, hogy dugóban a jármű automatikusan elindul illetve megáll, ha az előtte lévő jármű is ugyanezt teszi (természetesen a sofőr közreműködése nélkül. A VW LT sorozat is megújul és annak ellenére, hogy a MB-nél fog készülni Ludwigsfelde-be (az egykori IFA gyárban), VW-esebb arculatot fog kapni. A motor a T5-ből ismert 2,5 TDI lesz, de lesz hozzá részecskeszűrő is. Az, hogy a 2,8-as MWM motor bekerül-e a jármű az még kérdéses.
|