TIR.gportal.hu ahol a kamionok laknak!!
TIR.gportal.hu ahol a kamionok laknak!!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
hirlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
g-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
naptár
2025. Augusztus
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
utolsó frissítés

2007. 03. 10.

 
hírek / news
hírek / news : Elektronikus díjszedést?

Elektronikus díjszedést?

kezdő  2005.05.19. 17:44

2008 előtt is bevezethetik?

Akár 2008 előtt is bevezethetik a magyar autópályákon az elektronikus díjszedést - legalábbis ennek lehetőségét vizsgálja a gazdasági tárca. A jelenlegi matricás rendszer bevételei csak 2007-ig fedezik a sztrádák üzemeltetésének költségeit. Elhalni látszik a Pénzügyminisztérium útdíjterve, amely szerint a magyar utak használata után fizetniük kellett volna a külföldi autósoknak.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy minden marad a régiben, hiszen a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) az autópályadíj elektronikus fizetése bevezetésének lehetőségét vizsgálja - ám ezzel tulajdonképpen máris elkésett. Feltéve, hogy tartani akarja az Európai Unió szabályainak megfelelő, használatarányos díjfizetés meghonosítására kidolgozott saját menetrendjét. A Népszabadság úgy értesült: a gazdasági tárca szakértői szerint az új rendszer kiépítéséhez szükséges tucatnyi közbeszerzési eljárás lebonyolításához, valamint a beruházás megvalósításához mintegy negyven hónap kellene. Eközben a hivatalosan deklarált tervek szerint a tehergépkocsiknak 2008 január elsejétől, azaz harminchárom hónap múlva már a német, osztrák, esetleg részben svájci mintára felépülő elektronikus rendszerben kellene leróniuk az autópályák - és később várhatóan a főútvonalak - használatának díját. Ennek ellenére az első pályázatok megjelenésére még várni kell. A késés magyarázata, hogy az elektronikus díjszedőrendszer bevezetésének politikai előkészítése hónapok óta egy helyben topog. A gazdasági tárca néhány nagy rendszerszállítóval, köztük a - majdnem öt évig tartó előkészületek után beindított - német díjrendszer műszaki megoldásában érdekelt Deutsche Telekommal (DT) már januárban túljutott az első egyeztetéseken. Ennél több érdemi lépésre azonban azóta nem kerülhetett sor. A szakértők ugyanis jobbára azzal foglalatoskodnak, hogy meggyőzzék Kóka János gazdasági és közlekedési minisztert: az első lépcsőben az ország valamennyi gyorsforgalmi útját lefedő informatikai hálózatra épülő elektronikus díjszedés beindítását 2007 elejére éppen úgy nem célszerű előrehozni, mint 2006 januárjára. A több milliárd forintért kiépíthető hálózat tervezési, építési, finanszírozási és üzemeltetési szerződésének mielőbbi tető alá hozásával kacérkodó szaktárca a jelek szerint nem sokat ad a politikai és társadalmi egyeztetésekre. A közelmúltban az országgyűlés gazdasági bizottságának is csak annyit árultak el: 2008-tól a jelenlegi matricás rendszer bevételeinek háromszorosát, hozzávetőleg hatvanmilliárd forintot lehetne beszedni a gyorsforgalmi utak használóitól. Arra pedig lényegében nem is reagáltak, hogy az ellenzéki képviselők a bevételi tervek láttán az autópályadíjak küszöbön álló drasztikus emelésével riogatják az autósokat. Holott az ilyen felvetésekre készen vannak a válaszok. Így például, hogy az elektronikus díjszedésre való áttérés 2010-ig nem érinti a személygépkocsival közlekedőket. A matricák ára legfeljebb az infláció, és a gyorsforgalmi úthálózat bővülésének arányában emelkedik majd. Drasztikus áremelésekre pedig a GKM szakértői szerint annak ellenére sem lesz szükség, hogy a matrica-árbevételek a legjobb esetben is csak 2007-ig biztosítják az autópályák fenntartásának, üzemeltetésének finanszírozását. A 2008-ig kizárólag a tehergépkocsik számára kiépülő elektronikus díjszedés ugyanis éppen azt biztosíthatja, hogy a használatarányos díjak bevezetése révén megteremtsék a forrásokat az autópályák tönkremenetelének elkerüléséhez. Azt pedig, hogy a szaktárca miért a fuvarozókkal akarja feltöltetni a pangó kasszáját, az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. adatai, illetve a németországi útdíjak bevezetését megelőzően elkészült tanulmányok magyarázzák. Ez utóbbiak szerint az utak burkolatát és pályaszerkezetét 84 ezer személygépkocsi áthaladása veszi annyira igénybe, mint egyetlen kamioné. Eközben az ÁAK 2005-re várt nettó 25,9 milliárd forintos matrica-árbevételének alig negyven százaléka ered majd a járműforgalom közel ötödét kitevő kisebb-nagyobb tehergépkocsik által befizetett útdíjakból. Azaz, a tehergépkocsik által az autópályákon okozott károsodások helyreállítását ma jelentős részben a személygépkocsik üzemben tartóival fizettetik meg. Ugyanakkor a németországi elektronikus díjszedés bevezetését megelőzően elvégzett vizsgálatok tanúsága szerint az autópályák fenntartási és üzemeltetési költségeinek mintegy 45 százaléka a 12 tonnánál nehezebb kamionok közlekedésére vezethető vissza. (A német autópályákon éppen ezért január 1-je óta ezek a tehergépjárművek magas, kilométerenként átlagosan 0,124 euró, azaz 31 forint díjat fizetnek.) A használatarányos díjrendszer bevezetése hazánkban is a tehergépkocsik tulajdonosai számára jelent majd többletterhet. Az országon áthaladó kamionok vezetőivel a ténylegesen megtett úttal arányos díjat fizettetik meg, ami lényegesen meghaladja majd az év elejétől megváltható napi matrica kétezer forintos árát. Azt, hogy pontosan mennyivel, egyelőre csak találgatni lehet. Mindenesetre a német díjakat alapul véve egyetlen Hegyeshalom és Budapest közötti útért akár több mint 4500 forintot is számlázhatnak majd a kamionosoknak. Ezzel együtt arra is elkészültek a tervek, hogy a kormány hogyan tudná mérsékelni a fuvarozók terheit. A gazdasági tárca szakértői a legjobb megoldásnak azt tartanák, ha a tehergépkocsikat terhelő útdíjak növelésével párhuzamosan az üzemanyagárakba beépített jövedéki adó mértékét csökkentenék. Kétséges viszont, hogy mit szól majd az üzemanyagok olcsóbbá válásával járó - a személy-, és tehergépkocsival közlekedők számára egyaránt előnyös - megoldáshoz a pénzügyi tárca. Részben, mert a GKM a 12 ezer milliárd forintos útvagyon kezelésére létrehozandó útpénztár forrásai között - a 3,5 tonnánál nagyobb tehergépkocsik adójának emelésén túl - a jövedéki adó egy részét jelölte meg. Emellett a pénzügyi tárca által kezelt állami költségvetés számára komoly bevételkiesést jelentő ötlet életképességét megkérdőjelezi az is, hogy az uniós szabályok szerint a kormányok csak a meghatározott minimum fölött változtatgathatják kedvük szerint a jövedéki adó mértékét. Az elektronikus díjszedés 2008-nál korábbi megvalósíthatóságát ettől függetlenül kétségessé teszi, hogy az új rendszer bevezetéséhez kapcsolódó több tucatnyi kérdés alig ötödére van megalapozott válasz. Így például nem lehet tudni, hogyan biztosítható a projekt folyamatos, kormányváltásokon átnyúló politikai támogatása. De bizonytalan az is, hogyan ellenőrizzék a rendszer korrekt működését. A gyakorlati megvalósítás és az úthasználók szempontjából azonban látszólag ennél is fontosabb, hogy milyen utak használatáért kell majd fizetni. Úgy tudjuk: az elképzelések szerint 2008-ban csupán a gyorsforgalmi utak jelenleg is díjas szakaszain vezetnék be az új díjrendszert. Igaz, a lehetőségek között szerepel az is, hogy a ma még matrica nélkül is használható szakaszokat is azonnal fizetővé tegyék. A díjmentes autóutakon 2010 után kellene fizetniük az elektronikus díjrendszert használóknak. A forgalomátterelődések megakadályozása érdekében pedig 2010-től megvizsgálnák az autópályák mellett futó országos főutak tehergépkocsik számára fizetővé tételének lehetőségét is.

 
számláló
Indulás: 2004-10-23
 
óra
 
chat
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
névnap
Ma 2025. Augusztus 13. Szerda, Ipoly napja van.
Sok boldogságot kívánok!
 
partner oldalak
 
bannerek

Enveco Free Stat 

 

Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!