Ha egy gyereket megkérdezünk, mi szeretne lenni ha felnő, jó eséllyel hallhatjuk a teherautó-söfőr választ és a homokozóban is gyakran látni mixerkocsival játszó kisfiúkat. Egyeseknél ez az őrület tovább megmarad, így nagy örömmel vettem részt a Scania 8X6-os, illetve 8X4-es teherautóinak rövid menetpróbáján.
Már a helyszín is ígéretes volt, a Veszprém melletti katonai gyakorlótéren vártak minket a nagyvasak.

Gyermeki mosollyal arcomon másztam fel a kabinba, amely 6x6-os Ural-on, DAC-on szocializálódott lelkemnek kellemes csalódás volt. Az üléspozíció és a kormány megszámlálhatatlan módon mozgatható, kevés felsőkategóriás személyautóban szabhatjuk ennyire saját ízlésünkre a vezetőülés beállításait. Változtatható az ülésmagasság, rugózás, háttámla, az egész ülés dőlésszöge. Szintén minden irányban elmozdítható a kormány, aminek beállítását sűrített levegő segíti. Természetesen nem hiányzik a kabinból a légkondicionáló berendezés sem és a kormányon megtaláljuk a tempomat nyomógombjait is. Rengeteg tárolóhely, rekesz van a vezetőülés környékén, mögötte pedig lehajtható ágyon pihenhet meg a munkában megfáradt sofőr. Egyik legnagyobb élményt mégis a 420 lóerős motor elindítása jelentette, aminek 2100 Nm-es nyomatéka is tiszteletet parancsoló.

Gyors ismerkedés a nyomógombos felezővel, sorváltóval és már mehetünk is. Már az indulás sem könnyű, hiszen 40 tonnát kell megmozdítani a motornak. A fordulatszámot 1500 és 2000 között tartva azonban gyönyörűen húz a turbós gép. Természetesen nem hasonlítható személyautós gyorsuláshoz, de mégis döbbenetes érzés ekkora tömeggel az ember háta mögött. Az erő velem van!Amikor már belejön az emberfia az irányításba, akkor jöhetnek a terepi nehézségek. Az izgalmas pályán fák között, emelkedőkön, kőbányában, illetve meredek lejtőn is kipróbáltuk mit tudnak a teherautók.
Hála a gombnyomással kapcsolható hossz- és kereszt-differenciálzáraknak, valamint a több tonnányi sódernek sehol sem kellett attól félni, hogy esetleg elkapar a jármű, pedig voltak olyan helyzetek is, mikor az első két kerék le sem ért a földre.

Személyautókhoz szokott sofőrnek szintén megrázó, amikor lejtőn kell lelassítani ekkora monstrumot. Óvatos fékkezelés, és lassú menet nagyban megkönnyíti a dolgot, hiszen ha ekkora tömeg megindul a lejtőn, azt már nem állítja meg semmi. Éppen ezért, egyszer érdemes lenne mindenkinek kipróbálni egy ilyen gépet, hogy átérezze milyen gondolatok suhannak át egy megrakott teherautó sofőrének agyán, mikor elévágva beleállnak a fékbe.

További képek: http://www.vezess.hu/picture.php?nr=13&src=mag&t=1139162524&idx=6873
Ez a véleménye a tesztről a vezess.hu
Ősszel az ország két különböző pontján rendeztük meg építőipari bemutatónkat, október 7-én Kálmánházán és 28-án pedig a Veszprém megyei Márkón, ahol ügyfeleinknek és az érdeklődőknek lehetőséget adtunk, hogy az építőipari kínálatunk egyes tagjait - ide sorolva a 8x4, 6x4, 4x2 és csodálatraméltó 8x6 - nemcsak megszokott munkakörülmények között, hanem extrém viszonyok közepette is kipróbálhassák. A tesztnapok sztárja természetesen a 8x6-os billencs volt!
Helyszín: Kálmánháza
Hazánk keleti részében nem is lehetne kiválóbb helyszínt találni, mint az M3-as autópálya épülő szakasza, hiszen az építőipari járművek jelentős hányada dolgozik útépítéseken. Nyíregyháza közelében, Kálmánháza mellett a Szatmár Szállker Kft. jóvoltából az építési területen mutathattuk be ügyfeleinknek, hogy milyen fából faragták a Scaniákat.
A több külszíni kitermelő területen és a készülő útszakaszon is mindenki valós körülmények között tesztelhette a gépparkot. Itt természetesen a három- és négytengelyes építőipari billencseink, betonkeverőnk, valamint a nyerges szerelvény is elemében érezte magát. .
A fejtések kaptatóit meg sem érezték a cipekedő Scaniák, az autópálya építési útján haladva pedig a fülke komfortjáról, csendességéről is meggyőződhetett mindenki. Legtöbb ügyfelünk újfent dicsérő szavakkal nyilatkozott a nappali fülke tágasságáról. A kényelmes kabin, az ergonomikus elhelyezésű kezelőszervek, a könnyen kapcsolható, jó kiosztású sebességváltó és a hatékony digitális légkondicionáló sokakat meggyőztek, hogy alkalmazottaik ilyen körülmények között könnyebben hozhatják ki a maximumot magukból és a járműből az egész napos kemény munka során.
Természetesen nemcsak a már jól ismert, nappali fülkés 8x4-es billencseket lehetett kipróbálni. Hiszen a három 8x4-es mellett egy P 380 6x4, valamint a már ismert 380 lóerős betonkeverő is az érdeklődők rendelkezésére állt. Ráadásul tavasszal még nem mutathattuk be az erősebb változatokat szélesebb közönség előtt, azonban most már két 420 lóerős négytengelyes is szerepelt a tesztparkban. Sőt, az egyik a hajtott első tengellyel rendelkező 8x6-os billencs volt, amely sokkal mostohább körülmények között is sikeresen elvégzi munkáját, mint a 8x4-esek. Ennek szemléltetésére egy kis bemutatót is szerveztünk a Svédországból érkezett gyári tesztpilóta segítségével. Az egyik 8x4-es billencset a korábbi esőzésektől olyannyira felázott, mély agyagos sárba küldték be, ahol a túltöltött jármű már minden trükk bevetése ellenére elakadt. A szintén csordultig pakolt 8x6-os azonban nemcsak bemászott ugyanerre a terepre, de zokszó nélkül ki is húzta társát.
Tekintse meg Kálmánházán készült képeinket!
Helyszín: Márkó
Már a "dagonyás mutatvány" sem nevezhető éppen hétköznapinak, ám a Márkó mellett tartott második rendezvényünkön egyik útvonal sem volt az. Itt ugyanezek a járművek álltak csatasorba, ám ezúttal egy Veszprémhez közel fekvő erdő adott otthont a rendezvénynek. Már a háromtengelyes teherautók dolga sem volt egyszerű, hiszen például a 6x4-es egy közel fél kilométer hosszú, meredek emelkedőt mászott meg, majd a másik oldalon még rövidebb, így még meredekebb lejtőn ereszkedett alá. Természetesen mindezt teljes terheléssel és vagy tucatszor a nap folyamán. A négytengelyesek ráadásul bukkanókkal teletűzdelt, ide-oda lejtő, sziklás erdei utakat kaptak osztályrészül, a legnagyobb tudású 8x6-os gépnek pedig ezen felül extrafeladatokat is teljesítenie kellett.
Közel sem csak a tesztvezetés jelentette az egyetlen programot a két nap során, hiszen a kellemes közérzetet finom falatok és italok biztosították. Az üzemeltetőknek mindennél fontosabb azonban az anyagi biztonság. Erről a bemutatott kedvező lízingajánlataink gondoskodnak, amelyek alkalmazkodnak az iparág idényjellegéhez, így rugalmasan meghatározható a lízingfizetés mértéke és ütemezése. Most már elárulhatjuk, hogy igazából nem is járműveket dobtuk a mélyvízbe, a griffmadarakat ugyanis még ennél is keményebb körülmények között nevelik. A tesztnapokon a látogatóknak kellett kapkodniuk a fejüket, hogy vajon a járműveket vagy a hozzájuk kapcsolódó gazdag szolgáltatáskínálatot ismerjék meg előbb.
Tekintse meg Márkón készült képeinket!
Ez a véleménye a tesztről a scania.hu