TIR.gportal.hu ahol a kamionok laknak!!
TIR.gportal.hu ahol a kamionok laknak!!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
hirlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
g-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
naptár
2025. Január
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
utolsó frissítés

2007. 03. 10.

 
sport

 

Gigászok harca 

A teherautók fejlődése éppen olyan megállíthatatlan folyamat, mint a személyautóké, s a technikai újdonságokat mindkét kategóriában a versenysport tesztelik. Éppen ezért teherautó-versenyek futamai egyre izgalmasabbak, s az összecsapások során egyre kiélezettebb a harc. Sőt az erősorrend is változik , attól függően, hogy melyik gyár mennyit energiát és pénzt áldoz a fejlesztásekre. Akár a formula-1-ben. Az elszáguldó vonatokhoz közel álni nem okos dolog. A nagy sebességel haladó hatalmas tömeg ugyanis olyan légörvényt kavar, ami könnyen leveszi a lábáról az embert. Egy teherautó-versenyen a pálya szélén igen csak hasonló élmény. csak éppen nem a sínen és a fémkerekek csattogása teszi próbára a dobhártyáját, hanem a lóerők tombolása  turbók sípolása és a kerekek csikorgása. A huzat egyébként ittis legalább akkora mint a szágolbó gyorsvonat mellett, csak éppen az arcunkba repülő gumidarabok és a mindenen átható dízelfüst jelzi, hogy másról van szó, viszont a pályán kőkemény harc dúl a helyezésekért. A küzdelem hevében egymásnak csapódnak a 10 tonnás versenygépek, ilyenkor aztán repülnek a karosszériaelemek. A hatalmas monstrumoknak ettől persz semmi bajuksem lesz, így a verseny újult erővel folyik tovább. A teherautó-versenyek már tekintélyes múltal rendelkeznek, de igazán csak az utóbbi tíz évben értek el a járművek ennyire komoly technikai szintet és ezáltal népszerűséget. A sokszor 8-10 tonnás "versenyautók", akkár 20 literes hengerűrtartalmú motorokkal és jóval 1000 lóerő feletti teljesítménnyel izgalmasabb és látványosabb versenyt képesek produkálni, mint a Formula-1. Mivel a teherautó-gyártók egyre komolyabb fejlesztésekkel rukkolnak ki, a versenyek folyamán két kategóriát kellett felálítani. A kisebb csoportban (Race Class), amelyben nincs hengerűrtartalom-megkötés, a legnagyobb tömeget 6 tonnában maximálték (ebből 3,6 tonnának kell lennie a hátsó tengely terhelésének) és az ebben a kategóriában indulók nem használhatnak atuomatikus váltóművet, illetve tárcsaféket. A 160 km/órás végsebességhatár azonban előírés, csakúgy, mint a nagyoknál, vagyis a (Super Race Class)-ban, ahol gyakorlatilag a tömeg (5 tonna), a teljesítmény legalább 1000 lóerő és a hengerűrtartalom (legfeljebb 12 liter) van geghatérozva. Ezzel szabad utat engebtek a tervezőknek, akik ezt különösen technikai megoldásokkal hálálták meg. A fékrendszer például tárcsafékes, ám a hihetetlen tömeg és a komoly gyorsulás miatt állandóan hűtteni kell a tárcsákat. Egy kis hűsítés persze a dupla turbótöltőnek sem árt, viszont a kocsi súlyelosztása nagyon fontos, hiszen a maximált végsebesség miatt igazából a kanyarban kell megnyerni a versenyt. Ennek az összetett problémának megoldása nagyon egyszerű. A hátsó tengely mögé, két közel százliteres víztartályt építenek be, amelyből folyamatosan érkezik a viz a turbókra és a fékekre. Emiatt látszik mindig úgy, mintha füstölne a versenyautó kereke. A Super Race Classban egyébként a pilóták munkahelye alig külömbözik a raliversenyzőkétől. Kormányváltó, állítható fékerőelosztó és minden olyan különleges technikai megoldás meghatározó itt, ami rgy igazi versenyautóba kell. Kell is, mert a nagyobbik kategória teherautói álltalában 1200 lóerősek, gyorsulásuk 0-100 km/órára jóval hat másodperc alatt van, nyomatékuk pedig legalább 2000 Nm. Mivel ez a versenyág igencsak kinőtte magát, nem lehet meglepetés, hogy régebbi ralli- és pályaautó-versenyzőket találunk a kormányok mögött. Sőt, az öt-tíz évvel ezelőtti legnagyobb név, Steven Parrish korábban még sikeres motorversenyző is volt. A 44 éves angol azndan már nemigen rúg labdába az első helyezésért, sőt már számára a bodogó sem biztos. Pegig ő is annak a Mercédes-csapatnak a tagja, amely néhány évvel ezelőttig gyakorlatilag uralta a mezőnyt. Ma már viszont többnyire a MAN speciális verseny-teherautói végeznek az élen, bár a futamok végeredménye előre soha nem jósolható meg. Persze ettől izgalmas igazán ez a versenysorozat.        

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

                       

Truck Trial

A Truck Trial 2005 augusztus 28. és 29.-én volt. Én voltam olyan szerencsés, hogy kijutottam.A triálosok ezen a hétvégén Sóskútra mentek. 

 Eredmények:

  • s1-ben 1.Brauwers Team-Németország 2.Kabourek Team-Csehország 3.AZK Kempf Team-  Németország          
  • s2-ben 1.MCS TTI Kaben/Grafe Team-Németország 2.Truck Trial Team Zech-Németország 3.Dolderer Team-Németország
  • s3-ban 1.Offroad Muth Team-Ausztria 2.Rhino Team-Németország 3.Kotterer Team-Ausztria
  • s4-ben 1.TT Team Kotterer 2. ? 3.Borzym Team-Németország
  • s5-ben 1. MSC I Bormann/KaBen Team-Németország 2.Heidenreich Team-Németország  3.Dexter team
  • p1-ben 1.Team Franquesa 2.KVK Racing Team
  • p2-ben 1.Funke Team-Ausztria 2.Auinger Team-Ausztria 3.Mazirada I Team-Magyarország

Ha ennél több infót akarsz megtudni, akkor probálkozz a linkeknél vagy a galériában

 
számláló
Indulás: 2004-10-23
 
óra
 
chat
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
névnap
Ma 2025. Május 16. Péntek, Mózes napja van.
Sok boldogságot kívánok!
 
partner oldalak
 
bannerek

Enveco Free Stat 

 

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG